Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Aerial front view of a loaded container cargo vessel traveling over calm ocean
Nyitókép: SHansche/Getty Images

Új rekordot döntöttek a tengerbe esett áruszállító konténerek

2023-ban új rekord dőlt a kereskedelmi hajózásban, ugyanis korábban még nem pottyant bele ilyen kevés konténer a vízbe a hajókról.

Friss jelentést publikált a tengerhajózási iparági szövetség, a World Shipping Council (WSC). Adataik szerint 2023 új rekordot hozott a nemzetközi vizeken: mélypontra zuhant a fedélzetekről a tengerbe esett konténerek száma - írja a szervezet által közreadott információk alapján az Origo.

Az összesítésben az áll, hogy a tavalyi év során mindössze 221 konténer hullott a tengerbe, ami elég kis szám ahhoz képest, hogy az év során a teherhajók mintegy 250 millió konténert szállítottak.

Mint írják, annak fényében ez még kedvezőbb szám, hogy korábban az azt megelőző év, 2022 tartotta ugyanezt a rekordot. Akkor egy év alatt 661 konténert hagytak el a tengeren, ez szintén jó adatnak számított a korábbi évekhez képest.

Sőt, a tavaly elhagyott 221 konténer körülbelül harmadát később sikerült kimenteni a vízből.

A szervezet először 2011-ben adott ki jelentést az elveszett áruszállítókról, 2008-as adatokkal nyitva a sort. Korábban háromévente közöltek jelentést, tavaly óta azonban átálltak évesre.

Az éves adatsorok áttekintése alapján megállapítható, hogy az évente elhagyott konténerek száma akkor magasabb, ha nagyobb számban fordultak elő szélsőséges időjárási helyzetek - írja a lap. A szélsőséges időjáráshoz kapcsolódóan veszített el 2020-ban a ONE Apus több mint 1800 konténert, illetve a Maersk Essen 750-et 2021-ben.

Nem minden esetben okolható az elhagyásokért az időjárás, arra is van példa, hogy az óriási tárolók azért potyognak a vízbe, mert nem az előírások szerint rögzítették őket, és az erősebb hullámzás hatására elmozdulnak a helyükről.

Előfordulnak navigációs hibából származó balesetek, és azok következtében konténer-elhagyások. Például 2011-ben az MV Rena nevű hajóról több mint 900 konténer esett a tengerbe, a MOL Comfort 2013-ban 4293 konténert hagyott el.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

A hollywoodi akciófilmek és a videojátékok egészen kiváló reklámfelületek, nincs ez másképp akkor sem, ha kézifegyverekről van szó. Egy Kalasnyikovot, vagy egy M16-os gépkarabélyt ránézésre már lassan mindenki felismer, de ezek évtizedes múltra visszatekintő, a világ majd minden régiójában előkerülő, sokat bizonyított eszközök. Velük szemben viszont ott van rengeteg olyan fegyver is, amit a képernyők előtt ülve ugyanúgy azonnal kiszúrunk: azt hinnénk, az igazi elit kommandósok csodafegyvereit látjuk, pedig a valóságban néha még a prototípus fázisán sem igazán jutottak túl. Ezekből a médiában felülreprezentált fegyverekből szedtük most össze párat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×