Kína jelentős beruházásokat hajtott végre a technológiai fejlesztésekben, gyártási kapacitásokban, valamint az infrastruktúra fejlesztésében, ami hozzájárult ahhoz, hogy Kína mára az elektromos járművek legnagyobb piaca és gyártója legyen – írja a novekedes.hu.
Az ország elektromosautó-piaca gyors ütemben növekszik: 2023-ban az új energiájú járművek (NEV) értékesítése a 3 millió darabot is meghaladta, ami közel 10 százalékos növekedés 2022-höz képest. Ehhez hozzájárultak mind az állami támogatások, mind a kitűzött környezetvédelmi célok.
Az elektromos autók eladása tavaly megközelítette a 14 millió példányt, aminek 95 százaléka Kínában, Európában és az Egyesült Államokban történt.
Ezzel a világszerte regisztrált 14 millió új e-autóval az utakon közlekedő ilyen gépjárművek száma 40 millióra nőtt – írják.
Míg az elektromos autók értékesítése világszerte növekszik, továbbra is néhány nagyobb piacra összpontosulnak jelentős mértékben. 2023-ban az új elektromos autók 60 százalékát Kínában adták el, míg az európai eladások 25, az amerikaiak pedig 10 százalékot tettek ki.
Az említett piacokon az eladások nagy részét már az elektromos autók jelentik: Kínában 2023-ban közel minden harmadik új autó volt elektromos, Európában több mint minden ötödik, az Egyesült Államokban pedig minden tizedik.
Más országokban korlátozott az e-autók eladása, még az olyan fejlett autópiaccal rendelkezőkben is, mint Japán vagy India. Vagyis az értékesítési összpontosulás következtében a globális elektromos autók állománya is egyre inkább koncentrálódik.