Infostart.hu
eur:
399.34
usd:
340.45
bux:
99953.15
2025. július 10. csütörtök Amália
Nyitókép: Unsplash.com

FTI-csőd: az utasok egy része biztosan bukta a pénzét

A hét elején jelentett fizetésképtelenséget a müncheni regionális bíróságon Európa harmadik legnagyobb utazásszervezője, az FTI utazási csoport. Az utazásokat lemondták, magyar utasok is érintettek. A csődbiztos most olyan megoldásokon dolgozik, amelyek kielégítők lesznek a károsultaknak, a cél ugyanakkor az, hogy július 1-jétől ismét biztosíthassák az utazásokat.

Jelenleg még mintegy 60 ezer, éppen szabadságát töltő ügyfelet érint a hétfőn bejelentett csőd. A csődbiztos szerint most azon dolgoznak, hogy ezek az utasok az eredetileg tervezett időszak végéig élvezhessék a pihenésüket, azt követően pedig a tervezett módon, biztonságos körülmények között utazhassanak haza – írja az ARD.

A folyamat eddig rendkívül szervezetten zajlik. Az FTI "forródrótot" hozott létre az ügyfelek felmerülő kérdéseinek megválaszolására, aki azonban az elkövetkező napokban utazott volna az FTI-vel, annak számolnia kell azzal, hogy az utazás elmarad, mert a csődbiztos szerint a szabadság zavartalan eltöltését nem lehet garantálni.

Mindez valamennyi olyan utasra vonatkozik, aki az FTI-n keresztül foglalta le utazását június 10-ig, azaz hétfőig.

Ugyanakkor a Német Utazási Biztosítási Alap (DRSF) által nyújtott biztosítási védelem automatikusan vonatkozik a szervezett utazásokra, így az alap biztosítja a kifizetett összegek visszatérítését, de ehhez fel kell vennie a kapcsolatot az érintettekkel, mihelyst a szükséges adatok rendelkezésére állnak.

A jogi előírásoknak megfelelően a DRSF-nek az esetleges előlegeket is vissza kell térítenie, ha az utazásra nem kerülhet sor. Mindez azt jelenti, hogy a szervezett utakat előzetesen lefoglaló ügyfeleknek nem kell tartaniuk attól, hogy a csoport fizetésképtelensége következtében pénzügyi veszteség éri őket. Az adatok szerint a szervezett utazások részesedése az FTI csoportnál az utazások több mint 90 százalékát teszi ki.

Más a helyzet azon utazók esetében, akik csak a szállást foglalták vagy a repülőjegyet vásárolták az FTI-n keresztül, ugyanis ezeket a szolgáltatásokat a biztosítási alap nem fedezi.

Ilyenkor az utazók nem számíthatnak a kiadások visszatérítésére, ha az FTI törli a foglalást.

A csődbiztos szerint jelenleg keresik a megoldást a június 10. után induló utakra. A cél az, hogy a lefoglalt utakat a lehető legkorábban más utazási szolgáltatók által tervezett módon biztosítsák. Axel Bierbach reményét fejezte ki, hogy július 1-jétől találnak megfelelő megoldást. A hétfőn bejelentett csőd óta új utakat nem lehet lefoglalni az FTI-nél.

Mint azt az Infostart is megírta, az FTI fizetésképtelensége magyar ügyfeleket is érint, mintegy 1400 utasról tudott szerdáig a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, de ez még nem biztos, hogy végleges adat.

Az érintett utazók hazaszállításáról és támogatásáról a német utazási szakma és a DRSF gondoskodik, a részletekről külön weboldalon és egy ingyenes telefonvonalon lehet tájékozódni.

Az FTI Group a koronavírus-járvány alatt került szorult helyzetbe, és ugyan kapott 595 millió euró állami támogatást, de ennek csak egy részét sikerült visszafizetni. Ráadásul a vállalat egyre több beszállítója követelt előleget, a cégnél legalább tízmilliós fedezethiány keletkezett, miután pedig a német szövetségi kormány elutasította a vállalat további támogatását, csődöt kellett jelentenie.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Bauer Bence: most kezdődik a nagy pingpong az európai határokon

Bauer Bence: most kezdődik a nagy pingpong az európai határokon

Lengyelország ideiglenes visszaállította az ellenőrzést a német és a litván határain, de Bauer Bence, a Mathias Corvinus Collegium Magyar-Német Intézet az Európai Együttműködésért igazgatója szerint a lépés nyomásgyakorlás a német kormányra, hogy szüntesse be a menedékkérők visszafordítását.

Drasztikusan nőtt a vízfelhasználás, ezzel nem bírnak a közműszolgáltatók

A víziközművek állapota korszerűtlen, a hálózatok nagy része az élettartamának a vége felé jár – mondta az InfoRádióban a Magyar Víziközmű Szövetség elnöke. Kurdi Viktor kiemelte, hogy 200-250 milliárd forint kellene évente ahhoz, hogy látható javulást eredményezzen a közműhálózat fejlesztése, ami ugyanakkor több mint tíz évet is igénybe vehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.10. csütörtök, 18:00
Pesztericz-Kalas Vivien
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense
20 év után új vezérigazgató a Graphisoft Park élén

20 év után új vezérigazgató a Graphisoft Park élén

Új vezérigazgató került a Graphisoft Park élére, júliustól Bognár Tünde váltja Kocsány Jánost, aki a vezérigazgatói székben eltöltött közel 20 év után bejelentette nyugdíjba vonulását, igazgatósági tagként azonban a továbbiakban is támogatni fogja a vállalatot. Kocsány János még a Graphisoft szoftvercéghez csatlakozott a '90-es években, majd tevékeny részt vállalt a később kivált ingatlancég felvirágoztatásában. Bognár Tünde egy kihívásokat és lehetőségeket egyaránt tartogató, izgalmas piaci környezetben veszi a cég irányítását. Az indulásról, a meghatározó pillanatokról, a jövőbeli tervekről és a Graphisoft Parkról, mint befektetési sztoriról kérdeztük a vállalat távozó, és új vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×