eur:
410.9
usd:
392.32
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Happy woman driving a car and smiling. Cute young success happy brunette woman is driving a car. Portrait of happy female driver steering car with safety belt
Nyitókép: dragana991/Getty Images

Közlekedésbiztonsági szervezet: vezess úgy, mint egy nő!

Egy francia szervezet a rendelkezésre álló adatok alapján azt állítja, a nők sokkal óvatosabban vezetnek, ezért kisebb eséllyel sérülnek vagy halnak meg az utakon.

Elsőre megosztónak tűnő kijelentéssel próbálja biztonságos vezetésre ösztönözni a járművezetőket Franciaországban a Victimes & Citoyens közlekedésbiztonsági szervezet: a legfrissebb kampány kulcsmondata ugyanis az, hogy az emberek "vezessenek úgy, ahogy egy nő" - írja a Carscoops cikke nyomán a Vezess.hu.

A csoport üzenete úgy szól: "Hogy életben maradjanak a volán mögött, a legjobb, amit a férfiak tehetnek, ha ugyanúgy viselkednek, mint a nők". Úgy vélik, ha minden közlekedő ehhez tartaná magát, csökkenne a balesetek és halálos áldozatok száma. A szervezet, hogy alátámassza állítását, tényekkel is szolgált:

az általuk közölt statisztika szerint Franciaországban a halálos kimenetelű közúti balesetek 84 százalékáért férfiak a felelősek.

Magas, 75, illetve 93 százalékos az arányuk a súlyos sérüléssel járó és az ittas vezetésből fakadó, fiatal vezetők által elkövetett balesetekben is. A nők ezzel szemben lényegesen kevesebb szabályt szegnek meg, ezáltal nyolcszor kisebb a valószínűsége annak, hogy halálos kimenetelű balesetet szenvedjenek - írják.

Sokan vitatják azonban a kampány hitelességét, mivel szerintük a statisztikákat torzítja, hogy a férfiak körében eleve magasabb a sofőrök aránya. Ám az adatok nem feltétlenül a kétkedőket igazolják, ugyanis az adatok alapján afrancia járművezetők 42 százaléka nő, ráadásul az éves átlagos futásteljesítményük, ami 11 200 kilométer, alig marad el a férfiak átlagos 12 500 kilométerétől.

Michèle Mouton rali világbajnoki ezüstérmes autóversenyző a francia RTL-nek úgy fogalmazott, hogy

a nők valóban körültekintőbben vezetnek, mint a férfiak, hiszen másokra is figyelnek az utakon, és esetükben az ittas vezetés esélye is kisebb.

Egy korábbi kutatás is hasonló eredményre jutott, akkor azt tanácsolták, ha valaki késésben van és hölgy vagy férfi is választható sofőrnek, akkor inkább előbbit válasszák. A férfi sofőrrel ugyan nagyobb esélye van, hogy kevesebb lesz a késés, de jóval nagyobb arányban nő meg a baleset kockázata, mivel a férfiak sokkal inkább hajlamosak a kockázatvállalásra, a szabályok áthágására. A nők viszont nagyobb eséllyel oda fognak érni.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×