Mély nyomot hagyott az állami támogatások tavaly decemberi kivezetése az e-autók németországi piacán, a gyártók árengedményei nem ellensúlyozták a környezetvédelmi bónusznak nevezett kedvezmény megszűnését, és az állami kivonulása sok potenciális vevőt elbizonytalanított - írja a német közúti közlekedési hatóság (KBA) adatai alapján az Economx.
A statisztika szerint márciusban 31400 új elektromos autót állítottak forgalomba, ami 29 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Még jobban mutatja, mekkora a baj, hogy e-autók piaci szegmensének hanyatlása messze meghaladja a teljes piac zsugorodását - teszi hozzá a lap. Az összes meghajtási technológiát együttvéve 264 ezer új autó került márciusban a német utakra, ami a 29 százalékos zuhanáshoz képest kicsinek mondható, csupán 6,2 százalékos mérséklődés.
Az új adatok arra utalnak, hogy az EU legnagyobb piacát jelentő Németországban megtörik az elektromobilitás felfutása. Mint írják, az évtized elején mindössze 136 ezer e-autó volt forgalomban, és ez a szám ugyan időközben már 1,4 millióig emelkedett,
a kereslet megcsappanása mégis a terveik átgondolására késztethetik a gyártókat.
Constantin Gall, a EY nemzetközi üzleti tanácsadó cég elemzője azt mondta: "Azzal lehet számolni, hogy az idén nemigen lesz mozgás az e-autók piacán, az értékesítés a legjobb esetben is a tavalyi szinten marad". Hozzátette, a trendek alakulása miatt a gyártók vélhetően ismét több forrást fordítanak majd a robbanómotoros technológia fejlesztésére.
Volker Wissing közlekedési miniszter kijelentette: a német kormány nem hajlandó visszatérni az e-autók közpénzből finanszírozott népszerűsítésére. A piacnak állami támogatás nélkül is működnie kell, és nem kötelezhetjük el magunkat egyetlen technológia mellett.