eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Tűoltók vizsgálják egy felborult autóbusz roncsát az A9-es autópályán, Lipcse közelében történt baleset helyszínén 2024. március 27-én. Sajtóhírek szerint a baleset következtében legkevesebb öt ember életét vesztette.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Jan Woitas

Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében

Egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy mi okozhatta a Lipcse közelében történt buszbalesetet. Az egyik utas szerint a szolgálatban lévő két sofőr baleset idején éles vitát folytatott egymással, ami elterelhette a kormánynál ülő vezető figyelmét.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, súlyos baleset történt szerdán Lipcse térségében a németországi a németországi A9-es autópályán, egy Berlinből Zürichbe tartó autóbusz borult fel. Értesülések szerint az emeletes távolsági busz a zsúfolt autópályán – egyelőre ismeretlen okból - kisodródott, majd oldalára borult. A FlixBus társaság buszán a két sofőrön kívül 53-an utaztak.

A csütörtök reggeli adatok szerint

a baleset az első hírekkel ellentétben nem öt, hanem négy halálos áldozatot követelt, és meghaladja a harmincat a sérültek száma.

Közülük hatan súlyosan, 29-en könnyebben sérültek meg.

Német hírportálok szerint immár a szerencsétlenség okának felderítése került a középpontba. A rendőrség szóvivője szerint "első menetben" a tanúkat hallgatják meg, ami eltarthat egy ideig. A lipcsei ügyészség már gondatlan emberölés ügyében indított eljárást.

Az autóbusz eddig ismeretlen okból elhagyta az autópályát, az aszfalt melletti füves térségre futott, ott kidöntött több bokrot és kisebb fát, majd egy füves részen oldalára borult. Más járművet a baleset nem érintett. A lehetséges okok között felmerült a sofőr esetleges kimerültsége. A busztársaság szóvivője szerint viszont a két sofőr egyaránt betartotta az előírt vezetési és pihenési időt, így az a buszvezető is, aki a baleset idején a kormánynál ült. Állapotáról csak annyit közöltek, hogy nincs a halottak között.

Ugyanakkor a busz egyik utasa arról számolt be, hogy

a két sofőr – egy cseh, illetve egy szlovák gépkocsivezető – hangos vitát folytatott egymással.

A baleset idején a cseh sofőr vezetett, aki nem sokkal a berlini indulás után eltévedt. Az idézett utas szerint az ezt követő heves vita elterelhette figyelmét.

Az ADAC német autóklub a baleset kapcsán emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években több súlyos buszbaleset történt, ennek ellenére az autóbuszok a viszonylag biztonságos közlekedési eszközök közé tartoznak. 1999 óta az autóbuszokon is kötelező a biztonsági öv használata, kérdés ugyanakkor, hogy a busztársaságok ellenőrzik-e az öv tényleges becsatolását.

Emellett a német autóklub emlékeztetett arra is, hogy 2022 óta az autóbuszokat különleges, a sáv tartására figyelmeztető rendszerrel kell felszerelni, amely figyelmezteti ugyan a vezetőt a sávelhagyás kockázatára, de ebben nem akadályozza meg, ha nem ellenkormányoz. Egyelőre nem tudni, hogy a balesetet szenvedett buszon volt-e ilyen biztonsági berendezés.

Az egyik lap arra is emlékeztet, hogy 2019-ben alig 15 kilométerre a mostani tragédiától volt egy teljesen hasonló baleset: egy FlixBus-járat borult fel, akkor egy ember halt meg és 72-en sérültek meg. A hatóságok vizsgálata azt állapította meg, hogy a sofőr mikroalvása okozta a katasztrófát.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×