eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Összeroncsolódott személyautó egy benzinkútnál, az M1-es autópálya Budaörsi szakaszánál 2021. január 1-jén. Az autó vezetője megpróbált elmenekülni az őt követő rendőrjárőrök elől, behajtott egy benzinkúthoz, ahol a szalagkorlátnak ütközött. A férfi ittasan, jogosítvány nélkül, eltiltás hatálya alatt vezetett. A járműben egy gyermek is utazott.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Fordulat az uniós jogosítványszigorítás ügyében: Németország nemet mond

Volker Wissing közlekedési miniszter szerint az időseket érintő szigorítási tervezet nem kap többséget az unióban.

Ahogy azt az Infostart is többször megírta, az Európai Bizottság tervei között szerepel, hogy megszigorítja az idősebb autóvezetők engedélyének meghosszabbítását, és a tervek szerint ha valaki meg szeretné megtartani érvényes jogosítványát 70 év felett is, annak meg kell majd ismételnie bizonyos teszteket. A módosítás célja, hogy növeljék a biztonságot az utakon.

Az elképzelések szerint 70 év felett mindenkinek igazolnia kellene, hogy életkorához képest alkalmas gépjárművek vezetésére. Ugyanakkor most az unió meghatározó országának közlekedési minisztere szállt szembe a brüsszeli tervekkel, és Volker Wissing a Funke Mediengruppe kiadóhoz tartozó lapoknak nyilatkozva

reményét fejezte ki, hogy az egyelőre nem kötelező jellegű előírás nem kap többséget az EU-ban.

A szabad demokrata miniszter szó szerint tiltakozott a rendszeres orvosi ellenőrzés ellen. "Tiltakozom az ellen, hogy az emberekből tárgy legyen, hogy egyfajta szabálykatalógus szerint éljék az életüket" – hangoztatta a miniszter. Embertelenebbé teszi társadalmunkat, ha ilyen súlyossággal avatkozunk be – tette hozzá. "Bízom abban, hogy az idősek kormányzati irányelvek és bürokratikus ellenőrzés nélkül is foglalkoznak az egészségükkel" – jelentette ki, és hozzátette, hogy a környezetükben élők, a gyerekek, a rokonok, sőt a szomszédok felelőssége is, hogy konzultáljanak az idősekkel a vezetésről.

A szövetségi statisztikai hivatal hónapokkal ezelőtt olyan adatokat tett közzé, amelyek ezzel kapcsolatban többféle értelmezésre adtak lehetőséget. Eszerint 2021-ben a 70 év feletti gépkocsivezetők jóval kisebb arányban okoztak, illetve szenvedtek el közlekedési balesetet, mint a fiatalabb járművezetők. Szakértők szerint a 14,5 százalékos arányt ugyanakkor magyarázza az is, hogy az idősebbek egyrészt ritkábban vezetnek, másrészt generációjukat tekintve kisebb a vezetői engedéllyel rendelkezők száma.

Különböző biztosítótársaságok szerint a idősek által elkövetett balesetek száma körülbelül azonos a kezdő autóvezetők által elkövetett balesetek számával.

A hivatal jelentéséből ugyanakkor ki tűnt az is, hogy az időseket érintő balesetek gyakran súlyosabbak voltak.

Az esetek több mint kétharmadában elsősorban elsőbbségadás elmulasztása vagy hibás kanyarodás volt az ok.

Az idősek védelmében a közlekedési miniszter arra is hivatkozott, hogy közülük sokan élnek vidéken, ezért számukra nehéz lenne önálló életet élni autó nélkül.

Marad az alkohollimit

A miniszter ellenezte a németországi alkohollimit további csökkentésére irányuló felhívásokat is.

Hivatalos adatok szerint Németországban egyre több az olyan közlekedési baleset, amelynek oka az alkoholos befolyásoltság.

A miniszter utalt arra, hogy a 17 és 21 év közötti kezdő sofőrök számára teljes alkoholtilalom van érvényben, mindenki másra 0,5 ezrelék vonatkozik.

Wissing megítélése szerint nincs szükség arra, hogy ezen változtassanak.

"Soha nem alkothatunk tökéletes törvénykatalógust az élethez " – fogalmazott szabad demokrata politikus. Hangsúlyozta ugyanakkor azt is, hogy egy társadalom nem működhet személyes felelősség nélkül.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×