Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás (például nitrogén-oxidok, részecskék, szén-monoxid és ammónia) jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.
A képviselők egyetértenek a Bizottság által a személygépkocsik károsanyag-kibocsátására javasolt szintekkel, és a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján.
Emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására.
A Parlament azt is szeretné, ha az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.
A jelentéstevő Alexandr Vondra szerint sikerült megtalálni az egyensúlyt a környezetvédelmi célok és a gyártók létfontosságú érdekei között. Úgy fogalmaz,
kontraproduktív lenne olyan környezetvédelmi politikákat végrehajtani, amelyek mind az európai iparnak, mind a polgároknak ártanak.
Hozzátette, kompromisszumunkkal minden érintett fél érdekeit szolgáljuk, és távol tartjuk magunkat a szélsőséges álláspontoktól.
A Parlament most már készen áll arra, hogy megkezdje a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges formájáról.