A haditengerészeti illetékes szerint havonta csaknem másfél millió tonna exportot tudtak teljesíteni így. A nyáron lejárt, a fekete-tengeri gabonaszállításokat lehetővé tevő megállapodás keretében ugyanakkor havonta átlagosan 2,8 millió tonna exportot tudott lebonyolítani Ukrajna.
Pletencsuk mindazonáltal növekvő trendet emlegetett, amelyet a csökkenő biztosítási költségekkel magyarázott. Mint mondta, e kiadások azt követően csökkentek, hogy szeptemberben az első teherhajók az orosz csapások veszélye ellenére biztonságosan elérték és el is tudták hagyni az ukrán kikötőket. A sajtótitkár hangsúlyozta, hogy "e folyosó export-import csatornává" vált.
Az ukrajnai orosz háború kezdetét követően az ukrán tengeri gabonaexport teljesen leállt, ugyanakkor az ENSZ és Törökország közvetítésével a felek meg tudtak állapodni egy csaknem egy évig működő fekete-tengeri gabonafolyosó létrehozásában. Moszkva júliusban nem hosszabbította meg a megállapodást, Kijev válaszul szeptemberben bejelentette, hogy saját maga fog gondoskodni a teherhajók biztonságáról.
(A nyitókép illusztráció.)