eur:
411.11
usd:
392.25
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Vision One-Eleven tanulmányautó a müncheni Nemzeközi Autószalonon (IAA) 2023. szeptember 5-én, az esemény második napján.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Sven Hoppe

Gázolás a müncheni autókiállításon: Németország elveszítette versenyképességét

Németország versenyképessége, az autóipari beruházások jövője is a tét a müncheni autóipari kiállításon, amely keddtől vasárnapig várja a látogatókat. A rendezők arra számítanak, hogy a hét végéig több mint hétszázezren lesznek kíváncsiak a legkorszerűbb újdonságokra, illetve az autóipar fejlődésének irányaira.

A német autógyártás számára az előjelek meglehetősen kedvezőtlenek. A hazai autók iránt – legyen szó akár a belső égésű motorokkal felszerelt, akár az elektromos meghajtású gépkocsikról – jelentős mértékben visszaesett a kereslet. Ennek oka mindenekelőtt a gépkocsik csillagászati ára, amit a gyártók most a legkülönbözőbb kedvezményekkel igyekeznek ellensúlyozni.

Eközben elárasztották az európai piacokat a kínai elektromos autók, amelyek nemcsak műszakilag, hanem az árat tekintve is felvették a versenyt a német riválisokkal. Nem véletlen, hogy közvetlenül a megnyitó előtt a ágazat érdekképviseletének számító autóipari egyesület ( VDA) vezetője úgy vélekedett, hogy

Németország elveszítette versenyképességét.

Németország mint termelési bázis már nem versenyképes, egyre inkább lemarad a világ más térségei mögött – mondta a VDA elnöke, aki szerint egyre kevésbé érdemes autóipari beruházásokat indítani az országban.

A jövőbe tekintést jelzi, hogy a nagyszabású, két évvel ezelőtt Frankfurtból Münchenbe költözött autószalon immár nem csupán autóipari, hanem hivatalos nevén nemzetközi autóipari és mobilitási kiállítás (IAA Mobility).

A kiállítás megnyitója alkalmából felhívást intézett a német autógyártókhoz a gazdasági miniszter. Robert Habeck arra szólította fel a gyártókat, hogy fektessenek be többet a jövő technológiájába. A miniszter szerint kötelességük hozzájárulni ahhoz, hogy Németország ismét versenyképes gazdasági, befektetési helyszín legyen.

Fontos, hogy Németország továbbra is a globális verseny élvonalában maradjon, és ennek elősegítése a gépgyártók felelőssége is – jelentette ki. A hangsúly azon van, hogy itt gyártsák a leginnovatívabb, a legjobb minőségű és a legkörnyezetbarátabb járműveket – fogalmazott a miniszter. Utalt arra, hogy ez fontos stratégiai döntéseket és jelentős befektetéseket követel a jövőbeli technológiákba az akkumulátorcellák gyártásától egészen a szoftverfejlesztésig.

A Zöldek Pártjának vezető politikusa – aki egyben alkancellár is – közölte, hogy

a német kormány az autóipart 2023-tól 2026-ig több mint hatmilliárd euróval kívánja támogatni.

Elemzők szerint a német gyártók már ismerik azt a kihívást, amelyet az amerikai Tesla jelent a német piacon. A legnagyobb vetélytársat most azonban a kínai gyártók jelentik, amelyek jóval olcsóbban tudnak elektromos meghajtású autókat gyártani, mind európai, illetve német riválisaik. Ez az egyik fő oka annak, hogy a kínai autók egyre népszerűbbek az európai piacokon.

Az árelőny mellett a kínai gyártók javára szól az is, hogy egyre jobban felzárkóztak a minőség és az innováció terén is, és már legalább egy szinten vannak németországi és amerikai versenytársaikkal.

Ezzel szemben a német autógyártóknak meg kell küzdeniük a magas energiaköltségekkel, a gyengülő gazdasággal és a kereslet hiányával is.

A müncheni autószalon ebből a szempontból egyfajta "édenkert" lehet a különböző kínai autómárkák számára.

A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a külföldiek aránya a két évvel ezelőtti 33 százalékról 50 százalékra emelkedett.

(A nyitóképen: Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Vision One-Eleven tanulmányautó a müncheni Nemzeközi Autószalonon – IAA – 2023. szeptember 5-én.)

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Kemény szankciót jelentett be Amerika - Hogyan érinti ez a magyar gázellátást?

Kemény szankciót jelentett be Amerika - Hogyan érinti ez a magyar gázellátást?

Az Egyesült Államok újabb szankciókat vezetett be Oroszország ellen, ezúttal a Gazprombankot és további 50 kisebb-nagyobb orosz pénzintézetet célozva meg. A lépés célja, hogy tovább korlátozza Oroszország hozzáférését a nemzetközi pénzügyi rendszerhez, és megnehezítse az ukrajnai háború finanszírozását. Az intézkedések a Biden-adminisztráció utolsó hónapjában történnek, és jelentős hatással lehetnek az orosz költségvetésre, de a magyar gazdaság szempontjából is izgalmas a helyzet, mivel Magyarország évente 4,5 milliárd köbméter földgázt kap Oroszországtól, amelyet a Gazprom szállít, a szankció alá kerülő Gazprombank kezeli az energiacég pénzügyeit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×