Kaotikusan váltakozott lezuhanása előtt annak a magángépnek a repülési magassága, amelyen a Roszaviacija orosz légügyi hatóság szerint Jevgenyij Prigozsin, a Wagner katonai magánvállalat alapítója utazott - közölte csütörtökön a Flightradar24 járatkövető szolgáltató.
A szolgáltató adatai szerint a repülőgép szerdán közép-európai idő szerint 17 óra 10 perckor 8,5 kilométeres magasságra emelkedett, és így repült 17 óra 19 percig. Ekkor kaotikusan süllyedni és emelkedni kezdett. Az első magasságvesztés után 9,15 kilométerre emelkedett, aztán 8,4 kilométerre süllyedt, majd 8,9 kilométerre egyenlítette ki a magasságot, végül hirtelen ismét ereszkedni kezdett.
Az utolsó adat 17 óra 20 perckor érkezett, ekkor az Embraer repülőgép körülbelül 6 kilométeren volt. A Flightradar24 szóvivője szerint a gép 30 másodperc alatt 2,4 kilométert veszített a magasságából.
A RIA Novosztyi szerint lezuhanásának helyszínétől két, illetve 3,5 kilométerre találták meg az Embraer két darabját. A távolabb lezuhant elemet a repülőgép farokszárnyának egy részeként írta le a hírügynökség.
Az Interfax hírügynökség úgy értesült, hogy a katasztrófa helyszínéről tíz holttestet szállítottak el. A Roszaviacija által közzétett utaslista szerint a lezuhant gépen utazott Prigozsin mellett Dmitrij "Wagner" Utkin, a zsoldoscsoport parancsnoka is.
Az RBK gazdasági lap úgy értesült, hogy a baleset ügyét Ivan Sibulára, az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) különösen fontos ügyek kivizsgálásával foglalkozó főosztályának nyomozójára bízták. Sibula nagy horderejű repülőgép-szerencsétlenségek kivizsgálására szakosodott.
2014-ben ő vezette a nyomozást annak a vnukovói repülőtéren történt baleset ügyében, amelyben életét vesztette a francia Total olajvállalat vezetője, Christophe de Margerie. Akkor a de Margerie-t és a háromtagú személyzetet szállító Dassault Falcon 50EX magánrepülőgép egy hókotróval ütközött, amely kihajtott a kifutópályára.
Sibula a 2019-ben a seremetyjevói repülőtéren szerencsétlenül járt SSJ 100-as ügyében is nyomozott. Akkor 41 ember vesztette életét, miután az utasszállító egy zivatarfront miatt kényszerleszállást hajtott végre. A gép kerekeivel a betonhoz csapódva többször "felpattant", a törzs szerkezete megsérült, a tartályokból kifolyt üzemanyag pedig kigyulladt.