Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Ukrán katonák egy BM-21 Grad rakéta-sorozatvető mellett a kelet-ukrajnai Donyecki területen, a bahmuti fronton 2023. május 19-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Oleh Petraszjuk

Kétséges, de érdekes fotók kerültek elő az Ukrajnában bevetett (nem) orosz fegyverekről

Nemrég maga az orosz védelmi miniszter, Szergej Sojgu tárgyalt arról Phenjanban, hogy országa milyen fegyvereket kaphatna Észak-Koreától.

Az oroszoknak elsősorban tüzérségi lőszerre van szükségük, mivel az ukrajnai háborúban elképesztő mennyiségű gránátot használtak már fel, a pótlásra pedig egyszerűen képtelen az orosz hadiipar. Észak-Korea pedig többféle orosz tüzérségi muníciót is gyárt, méghozzá komoly mennyiségben.

Eddig azonban még nem került elő olyan kép vagy videó, ami azt igazolta volna, hogy az orosz hadsereg valóban észak-koreai lőszert használna Ukrajnában.

Egy, a Twitteren közzétett fénykép azonban ezt látszik bizonyítani. A felvételeken állítólag koreai gyártású, 122 milliméteres sorozatvetőkbe való, R-122-es rakéták láthatók, amelyekről igyekeztek minden feliratot eltüntetni. Úgy tudni, hogy ezekkel most kezdik ellátni a BM-21 Grad sorozatvetőkkel harcoló orosz egységeket.

Mivel a rakétákról minden feliratot eltüntettek, nehéz megállapítani, hogy tényleg koreai gyártásúak-e. De független források azt sem erősítették meg, hogy a képek valóban Ukrajnában készültek.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×