Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A generic electric vertical take off and landing aircraft flying high off the ground through high rise buildings through a modern urban downtown cityscape. The white eVTOL has two front and two rear rotors and is flying at speed above a river.
Nyitókép: peepo/Getty Images

Szöul hamarosan belekezd a légi járművek városi tesztelésébe

A szöuli önkormányzat jövőre repülő járműveket fog tesztelni a dél-koreai főváros felett egy olyan projekt részeként, melynek célja hogy 2025-re új közlekedési eszközök kerüljenek forgalomba a dél-koreai nagyvárosokban - közölte a város önkormányzata.

A városi légi mobilitás (Urban Air Mobility, UAM) névre hallgató projektben a légi járműveket a városi és külvárosi területeken belüli alacsonyabb magasságban történő utas- vagy teherszállításra használják, nagy előnyük hogy kifutópályákat vagy hosszabb felszállási területet nem igényelnek.

A szöuli önkormányzat a földügyi minisztériummal közösen kétlépcsős tesztet hajt végre az év második felében, hogy ellenőrizzék a projekt biztonságát – közölték a városi tisztviselők.

Elsőnek kiválasztják a légi járművek leendő üzemeltetőit, majd megvizsgálják a lehetséges repülési útvonalakat, a járműbiztonság kérdését, a zajszennyezést és tesztelik a légi közlekedéshez szükséges kommunikációs hálózatokat.

Az önkormányzat már több repülési útvonalat is kiválasztott a teszteléshez, 8 és 18 kilóméteres szakaszokat próbálnak ki majd a légi járművekkel a projekt második, tesztelési fázisában. Emellett már megkezdték azon helyszínek felkutatását is, amelyek a légi járművek számára a le- és felszállást fogják majd biztosítani.

A szöuli önkormányzat a tervek szerint még idén bemutatja a részletes UAM terveit, amely a főváros légi mobilitási stratégiájának közép- és hosszú távú céljait is ismerteti majd.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×