Infostart.hu
eur:
399.72
usd:
341.13
bux:
100049.9
2025. július 9. szerda Lukrécia
London, 2017. október 10.A londoni parlament óratornya, a Erzsébet-torony, népszerűbb nevén a Big Ben a felújítási munkálatok közben 2017. október 10-én. A London egyik jelképének tekintett tornyot és a szintén Big Benként ismert nagyharangja augusztus 21-én kondult meg utoljára, és kivételes eseményektől eltekintve a munkálatok négy éve alatt néma marad. (MTI/EPA/Andy Rain)
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Londonban megállt az idő: nem járt a Big Ben órája

A 96 méteres Erzsébet-torony, London jelképe elmulasztott harangozni, miután megállt az órája.

A délután egy órás harangozás maradt el: a torony mind a négy oldalán található órája megált, így a négy harang sem szólalt meg. Fél órával később a mutatók megmozdultak, de egy ideig ekkor is öt perc késéssel járt az óra - írja a The Guardian szemtanúkra hivatkozva.

"Tudomásunk van arról, hogy az Erzsébet-torony órái szerda délután átmenetileg helytelen időt mutattak. A szerelők gyorsan dolgoztak a hiba elhárításán, az óra most már normálisan működik" - mondta el az alsóház szóvivője.

A 13 tonnás Big Ben harangjai öt évig hallgattak, amíg az Erzsébet-torony nagyszabású felújítása zajlott, végül 2022 novemberében álltak újra rendes szolgálatba. A munkások hallásának megóvása érdekében szűnt meg a harangozás 2017-ben, amit Theresa May és több képviselő is kritizált.

A torony felújításának előre megbecsült költsége 28 millió font volt, de a munkálatok közben kiderült, hogy az 1941-ben bombatalálatot elszenvedett torony sérülése nagyobb volt, mint amire számítottak: azbesztre, ólmos festékre és törött üvegre is találtak benne. Végül 80 millió fontot emésztett fel felújítása.

Az egyik leglátványosabb változás a tornyon az óralap eredeti színre, porosz kékre való visszafestés volt.

Címlapról ajánljuk

A hétfői viharkárok ellenére rekordot hozhat csütörtökön a Kékszalag

Ha beválik az előrejelzés, akkor akár rekord vagy ahhoz közeli eredmény is születhet – mondta Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. Az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjánál 30-40 hajó hiányzik majd, mert olyan károkat szenvedtek a hétfői viharban, hogy nem lehetett őket versenyképessé tenni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.10. csütörtök, 18:00
Pesztericz-Kalas Vivien
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×