Az Atlas Air, a repülőgépmodell utolsó megrendelője 2022-ben vásárolt négy darabot a Boeing 747-esből: ezek közül a legutolsó is legördült az everetti gyárból, több már biztosan nem készül a típusból, melyet nemcsak a személyszállításban használtak: az amerikai elnök különgépe is egy 747-es.
Az 500 utas szállítására alkalmas gépeket használták áruszállításra is: 1969-ben, az első gép gyártásakor ez volt a legnagyobb utasszállító, egyben az első olyan repülőgép, amelyben hármas széksorokat alakítottak ki. Mérete még ma is felülmúlja a legtöbb modellét a The Guardian cikke szerint.
There she goes!
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) December 7, 2022
The last 747 has left our Everett factory ahead of delivery to Atlas Air in early 2023. #QueenOfTheSkies
Photos: Boeing/Paul Weatherman pic.twitter.com/duzgr6MzQl
A Bálna becenévvel is illetett gép jellegzetessége a pilótafülkénél induló emeletes rész, melyen az első osztályon utazók foglalhattak helyett.
A 747-esből összesen 1573 darabot gyártottak:
a legelsőn 16 hónapon át dolgozott a gyár több mint 50 ezer dolgozója.
Az elmúlt két évtizedben azonban a Boeing és európai riválisa, az Airbus az üzemanyag-takarékosabb és jövedelmezőbb modellek felé fordult; a 747-es négy hajtóműve helyett két hajtóművel felszerelt széles törzsű repülőgépeket készítenek már inkább.
Amerikában 2017 óta nem is használják a modellt személyszállításra, Európában ugyanakkor még igen: többek közt a Lufthansa is ezzel a modellel dolgozik egyes járatain.