eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Nyitókép: Pixabay

Búcsú az ég félévszázados bálnájától

Az Altas Air flottájába áll be a legutolsó Boeing 747-es: több mint 50 éven át gyártották a népszerű típust.

Az Atlas Air, a repülőgépmodell utolsó megrendelője 2022-ben vásárolt négy darabot a Boeing 747-esből: ezek közül a legutolsó is legördült az everetti gyárból, több már biztosan nem készül a típusból, melyet nemcsak a személyszállításban használtak: az amerikai elnök különgépe is egy 747-es.

Az 500 utas szállítására alkalmas gépeket használták áruszállításra is: 1969-ben, az első gép gyártásakor ez volt a legnagyobb utasszállító, egyben az első olyan repülőgép, amelyben hármas széksorokat alakítottak ki. Mérete még ma is felülmúlja a legtöbb modellét a The Guardian cikke szerint.

A Bálna becenévvel is illetett gép jellegzetessége a pilótafülkénél induló emeletes rész, melyen az első osztályon utazók foglalhattak helyett.

A United használta a legtovább a modellt az USA-ban
A United használta a legtovább a modellt az USA-ban

A 747-esből összesen 1573 darabot gyártottak:

a legelsőn 16 hónapon át dolgozott a gyár több mint 50 ezer dolgozója.

Az elmúlt két évtizedben azonban a Boeing és európai riválisa, az Airbus az üzemanyag-takarékosabb és jövedelmezőbb modellek felé fordult; a 747-es négy hajtóműve helyett két hajtóművel felszerelt széles törzsű repülőgépeket készítenek már inkább.

Amerikában 2017 óta nem is használják a modellt személyszállításra, Európában ugyanakkor még igen: többek közt a Lufthansa is ezzel a modellel dolgozik egyes járatain.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 7. 14:53
×
×
×
×