Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
A tengerből kiemelt roncsdarabokat adják fel hajójukra indonéz haditengerészek egy gumicsónakból, miközben folytatódik a kutatás a szerencsétlenül járt repülőgép roncsai és feketedobozai után a jakartai partok előtt 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
Nyitókép: MTI/AP/Tatan Syuflana

Kiderült, mi okozta az indonéz légikatasztrófát

A Sriwijaya Air Boeing 737-500-asának tragédiája 62 emberrel végzett tavaly januárban.

A dzsakartai felszállás után nem sokkal a Jáva-tengerbe zuhant a társaság SJ-182 számú járata. A szerencsétlenséget senki nem élte túl – írja a BBC.

A katasztrófát vizsgáló bizottság mostanra készült el jelentésével, amely szerint

a gázkarrendszer folyamatos meghibásodása mellett a pilóta hibája vezetett az esethez, mely hat éven belül a harmadik súlyos indonéz repülőgépbaleset volt.

A 26 éves repülőgépen az automata gázkarrendszer nem sokkal a felszállás után meghibásodott. Emiatt a repülőgép meredeken letért a pályáról, majd 3000 méter magasról a tengerbe zuhant – közölte a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság.

A repülőgép által teljesített korábbi járatok személyzete megjegyezte, hogy

a gázkarrendszer "üzemképtelen", és hogy azt rendszeresen javították

– közölte a bizottság az AFP hírügynökség szerint. A bizottság szerint a pilótafülkében ülők nem reagáltak elég gyorsan a hibára, ez okozhatta a járat vesztét. Véleményük szerint a pilóták nem is kaptak megfelelő kiképzést arra, hogy mi a teendő ilyen helyzetben, a légitársaság azóta ezt már kiküszöbölte és biztosítja a megfelelő oktatást pilótáinak.

A Sriwijaya Air balesete csak rontott Indonézia siralmas repülésbiztonsági helyzetén: az elmúlt években három súlyos repülőgép-szerencsétlenség történt három helyi légitársaságnál.

2014-ben az AirAsia A320-as repülőgépe rossz időjárási körülmények között a Jáva-tengerbe zuhant, 162 ember halálát okozva. Négy évvel később, 2018-ban a Lion Air Boeing 737 Max típusú repülőgépe zuhant a tengerbe, 189 ember halálát okozva. Ez a járat és egy másik, hónapokkal később Etiópiában lezuhant Boeing 737 Max repülőgép esete után a típusra nézvést világszerte repülési tilalmat rendeltek el, mivel hibás volt az átesésgátló rendszerük.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×