Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Krími híd tüzét helikopterről oltják Kercs térségében 2022. október 8-án, miután az orosz Nemzeti Terrorizmusellenes Bizottság állítása szerint felrobbant egy teherautó az Ukrajnától elcsatolt Krímet és Oroszországot a Fekete- és az Azovi-tenger között összekötő átkelő közúti oldalán. Az útpálya érintett szakasza beomlott, a vasúti híd szerkezete is megsérült.
Nyitókép: MTI/AP

Őrizetbe vette az FSZB a hídrobbantás nyolc gyanúsítottját - Videó

Legalább tizenketten vettek részt a támadás előkészítésében – állítják. Az ukrán védelmi minisztérium hírszerzési főigazgatóságát vádolják a robbantás megszervezésével.

Az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) őrizetbe vette a Krími híd elleni támadás nyolc gyanúsítottját – tudatta a szervezet közkapcsolati központja.

Öt orosz és három ukrán, illetve örmény állampolgár van őrizetben a bűncselekmény előkészítésében játszott szerepéért – derült ki a tájékoztatásból.

A támadás előkészítésében legalább tizenketten vettek részt.

A robbanóanyagok Bulgáriából a grúziai Poti kikötőjébe, majd Örményországba szállításának megszervezésében több ukrán, grúz és örmény állampolgár vett részt.

Egy további ukrán és öt orosz állampolgár segítségével dokumentumokat készítettek, amelyekben egy nem létező krími céget jelöltek meg címzettként.

Az FSZB és az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) közösen azt állapította meg, hogy a támadás szervezője az ukrán védelmi minisztérium hírszerzési főigazgatósága, annak vezetője, Kirill Budanov alkalmazottai és ügynökei voltak.

Az orosz titkosszolgálat a nyomozás adataira hivatkozva közöle: a robbanószerkezetet 22 raklapon, összesen 22 770 kilogramm súlyú, építőipari polietilén fóliába tekercselve álcázták. A rakományt augusztus elején az odesszai tengeri kikötőből a bulgáriai Ruszébe, majd onnan a grúziai Poti kikötőjébe juttatták el. Az Örményországba irányuló szállítás megszervezésében két ukrán, egy grúz és egy örmény állampolgár vett részt. Szeptember 29. és október 3. között a szállítmányt a jereváni terminálon vámkezelték, a dokumentumokon azonban megváltoztatták a feladót és a címzettet. Ezt követően egy Grúziában regisztrált, DAF típusú teherautó október 4-én a rakománnyal Verhnyij Larsz határátkelőnél átlépte az orosz-grúz határt. Rá két napra a krasznodari régió, Armavir egyik nagykereskedelmi bázisra szállították és kirakták.

Moszkvában azt is közölték, október 7-én egy ukrán és öt orosz állampolgár közreműködésével ismét megváltoztatták a rakományra vonatkozó dokumentumokat, feladónak egy oroszországi, uljanovszki cég nevét adták meg, a címzettnek pedig egy nem létező krími vállalatot. Még aznap a raklapokat egy orosz állampolgár teherautójára pakolták, aki Szimferopolba indult. Október 8-án, helyi idő szerint hat óra után három perccel, a krími hídon áthajtva a rakomány felrobbant. Az orosz hatóságok szerint két közúti hídlábköz megsemmisült, egy üzemanyagot szállító vasúti szerelvény pedig kigyulladt. Eddig négy halálos áldozatról tudni.

Vlagyimir Putyin orosz elnök másnap közölte, hogy a polgári infrastruktúra egy kritikus fontosságú létesítménye ellen végrehajtott robbantás terrortámadás volt, amelyet az ukrán titkosszolgálatok követtek el.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×