eur:
411.37
usd:
392.9
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Ylva Johansson, az Európai Bizottság belügyekért felelős tagja felszólal az Európai Unió gyermekvédelmi politikájáról és az ukrajnai háború elöl menekülő gyermekekről szóló vitán az Európai Parlament plenáris ülésén Strasbourgban 2022. március 5-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Ronald Wittek

Egyre több EP-képviselő záratná be a strasbourgi székhelyet

Egyhangú döntés kéne hozzá, és kevés rá az esély, hogy a franciák belemennek, pedig jelentős spórolást jelentene.

Egyre hangosabban követelik európai parlamenti (EP) képviselők, hogy ne kelljen Strasbourg és Brüsszel között ingázniuk a közeljövőben, miközben Európa a téli energiaválság felé sodródik. A politikusok érvelése szerint már a csütörtökön véget érő plenárisok után sem kellene visszatérniük a kelet-franciaországi Strasbourgba az Európai Unió erőforrásainak megkímélése érdekében – írja az mno.hu.

Ha minden uniós állampolgárt arra kérünk, takarékoskodjon az energiával, nem észszerű, hogy két épületet is befűtünk, és felesleges utakat teszünk – írta az Európai Parlament elnökének, Roberta Metsolának címzett levelében Peter Liese, az Európai Néppárt frakció képviselője. A német konzervatív politikus szerint az ingázást áprilisig fel kell függeszteni, hiszen az orosz–ukrán háború a kontinens energiaellátását sújtva az egekbe emeli a számlákat.

Az ötlet politikai hovatartozástól függetlenül támogatást nyert. Martin Schirdewan, a Baloldal az Európai Parlamentben frakció társelnöke szerint már korábban is problémát jelentett a belga és a francia város közötti ingázás.

A belga Geert Bourgeois, az Európai Konzervatívok és Reformerek képviselőcsoportjának tagja szerint az ingázás évente mintegy húszezer tonna szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

Az Európai Parlament 2013-as tanulmányát is idézi a lap, eszerint

évi 103 millió euró megtakarítást jelentene, ha a testület strasbourgi működését Brüsszelbe vinnék át.

Ez jelentős összeg, bár a parlamenti költségvetés csupán hat százalékának, míg a teljes uniós költségvetés mindössze 0,1 százalékának felel meg.

1992-ben, az Európai Unióról szóló szerződésben rögzítették, hogy az EP hivatalos székhelye és a plenáris ülések többségének helyszíne Strasbourg, a parlamenti bizottságok üléseire pedig Brüsszelben kerül sor.

A módosításhoz az összes tagállam kormányának egyhangú döntése lenne szükséges, valamint az, hogy mindegyik nemzeti parlament ratifikálja a változtatásokat – amire Franciaország részéről nem sok esély van.

Francia tisztségviselők, köztük Emmanuel Macron elnök, illetve a helyi vállalkozások rendre hangsúlyozzák Strasbourg kiemelt szerepét az európai parlamenti folyamatok szempontjából.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×