eur:
396.36
usd:
358.74
bux:
71881.09
2024. szeptember 11. szerda Teodóra
A hatóságok tiltása ellenére a pekingi Tienanmen téri mészárlás áldozatairól emlékeznek meg Hongkongban 2020. június 4-én, a demokratikus változásokat követelő kínai diákmozgalom vérbe fojtásának 31. évfordulóján. A Kínai Néphadsereg 1989. június 4-én megtámadta a pekingi Tienanmen téren hat héten át tüntető több tízezer diákot, és kíméletlen, sok halottat követelő beavatkozással véget vetett  tüntetéssorozatnak.
Nyitókép: Jerome Favre

Ismét megtiltották a megemlékezést Kínában Tienanmen évfordulóján

Ismét megtiltottak minden nyilvános megemlékezést Kínában az 1989-es, Tienanmen téri demokráciapárti tüntetések június 4-ei eltiprásáról, és ezt fokozott biztonsági intézkedésekkel be is tartatják - jelentették hírügynökségek szombaton, az évfordulón.

Hongkongban legutóbb 2019-ben lehetett nyilvánosan megemlékezni a diákok vezette lázadás letöréséről, a hongkongi nemzetbiztonsági törvény 2020-as bevezetése óta ott sem. A Peking fennhatósága alól kibújó Tajvan és a vele szövetséges Washington azonban azt ígérte, hogy soha nem fogják elfelejteni a 33 évvel ezelőtti napot.

Peking mindig minden tőle telhetőt megtett azért, hogy kitörölje Tienanment a kollektív emlékezetből. A kínai történelemkönyvek nem is említik. A hatóságok a közösségi médiából szisztematikusan törölnek minden ezzel kapcsolatos bejegyzést - írta az AFP hírügynökség.

Szombatra a hatóságok arcfelismerő kamerákat szereltek fel Pekingben a központi térre vezető utakon. Az utcákra kivezényelt rendőrök aprólékosan ellenőrzik a járókelőket.

A hongkongi rendőrség közölte, hogy az engedély nélküli nyilvános gyűléseken való részvétel akár öt év börtönt vonhat maga után. A pár éve még szabadságot élvező, egykori brit gyarmaton mindig a Victoria-parkban tartottak gyertyafényes megemlékezést több tízezer ember részvételével, így a hongkongi rendőrség a parkra különösen figyel most, egy részét le is zárta - írta a Reuters.

1989 áprilisában tüntetők foglalták el a pekingi Tienanmen teret, és demokratikus változásokat követeltek. A kínai kommunista vezetés utasítására a hadsereg június 4-én elkezdte a tér kiürítését. A brutális művelet halálos áldozatainak száma máig ismeretlen. A becslések néhány száz és háromezer közé teszik a meggyilkolt emberek számát, de az akkor Pekingben állomásozó brit nagykövet 2017-ben előkerült titkos távirata szerint tízezer halottja volt a vérengzésnek.

Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×