eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
modern aircraft of an airfield
Nyitókép: frankpeters/Getty Images

Totál bukás: Oroszország egy lízingcég 113 repülőgépére tette rá a kezét

Az AerCap Holdings a világ legtöbb repülőgépet birtokló, azok lízingelésével foglalkozó cége. Félmillió dolláros nyereségükből kétmilliárdos veszteséget csinált a gépek elvesztése.

Az AerCap negyedéves eredménye mindezek miatt félmillió dolláros nyereség helyett 2 milliárd dolláros veszteséggel zárul annak dacára, hogy a cég úgy látja: a negyedév a valóságban jól alakult, a repülés utáni globális kereslet erősödik a koronavírus-járványt követően,

"Az oroszországi hatásoktól eltekintve ez egy erős negyedév a vállalat számára. Minden üzletágunkban javuló keresletet, eszközeink jobb kihasználását és ügyfeleink javuló pénzügyi állapotát látjuk" – mondta Aengus Kelly vezérigazgató.

A CNN cikke szerint a cégnek sikerült 22 repülőgépet még azelőtt visszaszereznie, hogy az orosz hatóságok lefoglalták volna azokat.

Az elvesztett gépekkel kapcsolatosan biztosítókhoz adta be kárigényét - igaz, egyes gépek orosz társaságoknál voltak biztosítva.

Ezeket a biztosításokat nyugati viszontbiztosítók fizetik ki, ám az kérdéses, hogy mikor és milyen összegben.

A vállalat összesen 1624 repülőgépet birtokol, ez jóval több, mint amennyit bármelyik légitársaság üzemeltet vagy tulajdonol. Az Oroszországban ragadt repülőgépek az Aercap-flotta nettó értékének kevesebb mint 5 százalékát tették ki.

Richard Aboulafia, az AeroDynamic Advisory ügyvezető igazgatója szerint az Aercap könnyen átvészeli a veszteséget. Hozzátette: még ha a háború véget is ér és a szankciókat feloldanák, a nyugati légügyi hatóságok szemében az érintett repülőgépek elvesztették működési engedélyüket.

"Ha nincs meg a dokumentációjuk,

kevés értelme van megpróbálni visszaszerezni őket"

– mondta.

Amikor Oroszország február 24-én megszállta Ukrajnát, az orosz légitársaságok 861 kereskedelmi repülőgépet üzemeltettek a Cirium légi közlekedési elemzőcég adatai szerint. Ezeknek a repülőgépeknek valamivel több mint a fele nem orosz lízingcégek tulajdonában volt.

A nyugati szankciók bevezetését követően 79 repülőgépet tudtak visszaszerezni a lízingcégek, de több száz Oroszországban ragadt.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×