eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Île-de-France Mobilités

Városi drótkötélpálya köti össze hamarosan Párizs egyes kerületeit

A drótkötélpályán közlekedő fülkék 4,5 kilométeres útvonalat tesznek majd meg, egyes külvárosi kerületeket összekötve.

Már idén megkezdődhet a drótkötélpálya építése: a Cable 1 megnyitását 2025-re tervezik. Az utat tizenhét perc alatt teszi majd meg Villeneuve-Saint-Georges és Pointe du Lac között: ez busszal jelenleg kétszer ennyi időbe telik a CNN cikke szerint.

A 132 milliós beruházás a becslések szerint naponta 11 ezer ember közlekedésében jelent majd segítséget. Az egyes kabinokba tíz ember fér majd be, ezek félperces követési távolsággal érkeznek majd csúcsidőben.

Más párizsi nagyvárosokban, mint Brest vagy Grenoble, már működnek ilyen rendszerek, de Párizsnak ez lesz az első lanovkája, melynek ötlete először 2008-ban merült fel. A megvalósuló terv szerint 33 fehér pilon közt feszítik majd ki a drótkötelet, az ígéret szerint ezek a városképbe olvadó módon jelennek majd meg.

A vonal öt megállót érint majd összesen, minden állomás egy emelet magas lesz, hogy a rendszer teljesen akadálymentes legyen.

Nem Párizs az egyetlen európai város, amely drótkötélpálya-rendszert vezet be. Tavaly Amszterdam zöld utat adott egy 1,5 kilométer hosszú drótkötélpályának. Ezt is 2025-ben helyezik üzembe. Londonban a Temze folyón átívelő drótkötélpálya 2012-es megnyitása óta sem tudott rendszeres utasokat vonzani, és csak egy jövedelmező, hamarosan lejáró szponzori szerződésnek köszönhetően sikerült elkerülnie, hogy hatalmas veszteségeket okozzon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×