eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
QINGDAO, CHINA - OCTOBER 04 2021: China MSA workers watch the approaching of the Evergreen container ship Ever Given, arriving at a shipyard for repair, in Qingdao in east China's Shandong province Monday, Oct. 04, 2021. The ship ran aground in the Suez Canal in March, blocking the traffic for 6 days. (Photo credit should read Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
Nyitókép: Feature China/Barcroft Media via Getty Images

Az Ever Given is komolyan megszenvedte a szuezi kalandot – képek

Az idén márciusban a Szuezi-csatornában keresztbe fordult Ever Given konténerhajót nemrég kiengedték a vízből, és kiderült, milyen károkat okozott a hajótestben a globális kereskedelmet megbénító baleset.

Az Ever Given a maga 220 ezer tonnájával a világ egyik legnagyobb konténerhajója. Nagyjából akkora, mint a magyar Parlament, fedélzetén akár 20 ezer konténer is elfér. Miután március 23-án keresztbe fordult a Szuezi-csatornán, a helyi hatóságoknak hat napjukba tellett kiszabadítani a hajót, amelynek orra 24 kilométer per órás sebességgel a partszakaszba fúródott. A mentésben csaknem 30 ezer köbméter homokot és sarat távolítottak el a hajó környékéről.

A világ sokáig azzal volt elfoglalva, hogy mekkora károkat okozott a globális kereskedelemben az alig hatnapos fennakadás, most viszont az is kiderült, hogy mi történt a hajótesttel a „kényszerhorgonyzás" során – írja a Haszon.hu.

Az Ever Given sérült hajótestéről készült képek azután láttak napvilágot, hogy a kínai Qingdao kikötőben kiemelték, hogy megjavítsák. Kiderült, hogy az alig egyhetes kaland jelentős károkat okozott a teherszállítóban, amelynek bulba orra (alsó orrszakasz) teljesen tönkrement.

Salvatore R. Mercogliano, a Campbell Egyetem történettudományi docense és az Egyesült Államok Kereskedelmi Tengerészeti Akadémiájának adjunktusa szerint a kár olyan súlyos, hogy az alsó orrszakaszt úgy ahogy van, ki kell cserélni. Ez úgy fog kinézni, hogy a sérült részt kivágják a hajótestből, és lecserélik az újonnan legyártott bulba orra. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora a javítás anyagi vonzata.

QINGDAO, CHINA - OCTOBER 04 2021: Workers approach the damaged bow of the Evergreen container ship Ever Given, arriving at a shipyard for repair, in Qingdao in east China's Shandong province Monday, Oct. 04, 2021. The ship ran aground in the Suez Canal in March, blocking the traffic for 6 days. (Photo credit should read Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
Csingtao, Kína, 2021. október 4., Feature China/Barcroft Media via Getty Images
Címlapról ajánljuk
Egy különös jelenség miatt több zivatar lehet Magyarországon a jövőben

Egy különös jelenség miatt több zivatar lehet Magyarországon a jövőben

A Csendes-óceán trópusi régiójában végbemenő jelenség, az El Nino - Déli Oszcilláció (ENSO) világszerte befolyásolja a villámtevékenységet. Sátori Gabriella, a HUN-REN Földfizikai és Űrtudományi Kutatóintézet professzor emeritusa az InfoRádióban elmondta: mivel a villámok érzékenyen reagálnak a felszíni hőmérséklet változásaira, már néhány tized Celsius-foknyi hőmérséklet-változás is nagy számban megnövelheti a villámaktivitást.
VIDEÓ
Jövőre felrobban a benzin ára?

Jövőre felrobban a benzin ára?

Bár mostanában nem kellett egekbe szökő benzinárról és ellátási nehézségekről beszámolni, azért izgalmakból nem volt hiány 2024-ben: az év első felében látványos keménykedés zajlott a kormányzat és az üzemanyagpiaci szereplők között, előbbi szerint a magas árrések miatt lógott ki a régiós mezőnyből a magyar benzin, utóbbiak pedig a magas adóterhekre mutogattak. Aztán éppen csak hogy csak elült ez a vihar, máris jött a még durvább feketeleves, amikor az ukrán vezetés megpendítette, hogy 2025-től akár le is állhat az orosz olaj szállítása Magyarország felé. Az ügyet gyorsan elsikálták, de az ellátásbiztonság kérdése ezzel újból előtérbe került, ráadásul januárban beiktatják hivatalába Donald Trumpot, akinek a várható intézkedései még tovább kavarhatják az állónak már most sem nevezhető vizet. És akkor még nem is beszéltünk a forint várható teljesítményéről, a változó adóterhekről és a finomítói prémiumról - mindezek miatt hatalmas a bizonytalanság a benzinár alakulásával kapcsolatban, egy biztos, 2025-ben sem fogunk unatkozni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 25. 15:49
×
×
×
×