eur:
411.23
usd:
392.84
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Happy family with two children going on holiday, wearing face masks at the airport.
Nyitókép: Halfpoint/Getty Images

Vasútra terelnék a repülővel utazók egy részét

A népszerű rövidtávú európai repülőjáratok csaknem fele helyettesíthető lenne vasúti közlekedéssel - derült ki a Greenpeace által szerdán bemutatott jelentésből.

A 30 legnépszerűbb, Európai Unión belüli rövidtávú járat 53 százaléka esetében létezik közvetlen vasúti összeköttetés a két helyszín között.

Az OBC-Transeuropa olaszországi intézet által készített jelentés a 150 legfontosabb unión belüli rövidtávú járatot, valamint a 250 legfontosabb Európán belüli rövidtávú járatot elemezte. Kizárták az elemzésből a szigetek összeköttetését biztosító járatokat, hiszen azok vasúttal nem pótolhatók.

A legtöbbet használt járatok 10 százaléka esetében a távolság négy óra alatt teljesíthető vonattal, további 19 százalék hat óra alatt. Ausztriában ez - a néhány gyors nappali és éjszakai vonatjáratot is ideszámítva - a rövid repülőutak 80 százalékára érvényes.

"A közvetlen éjszakai vonatokkal együtt tehát Európában a rövid járatok csaknem fele kényelmesen helyettesíthető vonatúttal is" - mondta a Greenpeace szóvivője, Herwig Schuster.

A szervezet a könnyen pótolható járatok betiltását követeli Ausztriában, például a Bécset Budapesttel, Prágával és Münchennel összekötő repülőutakét.

"Ha az Európán belüli 250 legnépszerűbb repülőjárat mindegyikét vasúti járattal helyettesítenék, az évente 23,5 millió tonnányi szén-dioxidot spórolna meg. Ez Horvátország éves emissziójának felel meg" - hangoztatta Schuster.

A Greenpeace szerint a cél érdekében a vasút fejlesztésére van szükség, és arra, hogy a repülésnél sokkal olcsóbb legyen. Emellett elsősorban Kelet- és Délkelet-Európában jóval gyorsabbá és gyakoribbá kell tenni a vasúti közlekedést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×