Infostart.hu
eur:
388.96
usd:
331.28
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Az első négy Leopard 2A4HU típusú harckocsi egyike (balról) egy korábbi T72-es harckocsi mellett az ünnepélyes átadás keretében tartott bemutatón a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár laktanyájában 2020. július 24-én. Szeptembertől év végéig havonta két Leopard érkezik Tatára a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) harcjárműgyártótól, így 12 ilyen járművel rendelkezik majd a honvédség. Az új páncélosok a 40 éve rendszerben lévő orosz T-72-eseket váltják le.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Saját gyártmány vagy import? A szakértő szerint ez a hadiipar egymillió forintos kérdése

Kiss-Benedek József biztonságpolitikai szakértő szerint még az Egyesült Államok sem képes teljes körűen saját maga legyártani a saját védelmi kapacitását.

Több mint háromszáz fajta új járművet szerez be a honvédség. Ezekre szükség van, ugyanis a magyar hadsereg felszerelése elavult a környező országokéhoz képest.

Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem címzetes egyetemi tanára az InfoRádióban elmondta, érkezik még négy gyalogsági jármű - nem harcászati - Törökországból, amelyet követően Kaposváron összeszerelés következik, hogy aztán az eszközöket felderítésre használhassa a hadsereg - adott esetben a missziók alkalmával, hiszen az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy nagyon sok aknával támadják a békefenntartásban résztvevő személyeket.

A jármű gumikerekű, négykerék-meghajtású.

A beszerzést szerinte nem is csak a NATO-kötelezettség indokolja, hanem az ország véderőnövelésének szükségessége is.

"Két legyet ütünk egy csapásra.

Biztosítja a honvédség átfegyverzését, összhangban a NATO elvárásaival" - ecsetelte.

Közben persze vannak nemzeti sajátságok is, így figyelembe veszik azt is, hogy az adott hadseregnek éppen mire van szüksége, így a NATO is szem előtt tartja, hogy például Belgiumnak, Albániának és Magyarországnak nem ugyanaz kell.

"Egymillió forintos kérdésnek" tartja, hogy saját technikát fejleszteni és gyártani drágább-e vagy egy jól működő csomagot megvásárolni. Nagyobb hadiipari országoknak nyilván érdemes már magának gyártani, de teljes körű fejlesztésre még a nagy országok, így például az Egyesült Államok sem képes.

Az összhangot a NATO-ban szabványok biztosítják, így nem fordulhat elő, hogy egy cseh és egy magyar katona eltérő rádiótechnika miatt nem érti meg egymást.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 17. 22:30
×
×
×
×