Boris Johnson brit kormányfő "nagyon érdekes ötletnek", Írország miniszterelnöke Leo Varadkar "megfontolásra érdemesnek" nevezte korábban a Skóciát az ír szigettel összekötő tengeri híd ötletét. A leginkább tartózkodó Nicola Sturgeon, hivatalos tisztsége szerint Skócia első minisztere volt, aki azt mondta, ugyan nem zárkózik el kategorikusan az ötlettől, de úgy gondolja, fontosabb prioritások is vannak annál, minthogy egy kolosszális, rengeteg pénzt felemésztő és műszakilag nem is biztos hogy kivitelezhető vállalkozásba öljék az Egyesült Királyság erőforrásait – írja a BBC-re hivatkozva az Origo.
A skót-északír tengeri híd ötlete egyáltalán nem új keletű. Több mint egy évtizede azzal már előhozakodott egy brit tanácsadó, akkor 3,5 milliárd fontra tették a költségeit. Az egyik változat szerint a híd az északír Torr Head és a skóciai Mull of Kintyre között létesülne. A másik változatban Larne és Portpatrick között. Egy szinten haladnának a közúti járművek, a híd másik szintjén pedig vasút összeköttetést teremtenének meg a két végpont között.
A tíz évvel korábbi számításokhoz képest a Larne-Portpatrick közötti híd költségét minimum 15 milliárd fontra teszik. Ez körülbelül 8000 milliárd forint. A költségek bőven a 20 milliárd font fölé is kúszhatnak, mivel a hidat a Beaufort's Dyke nevű tengerterületen kell megépíteni, és ott rengeteg, II. világháborús, potenciálisan veszélyes hadianyag maradt a víz alatt.
A hídnak legalább 33-35 kilométeres távolságot kellene átfognia, rövidebb változatában is. Sokak szerint az Ír-tengeren képtelenség megépíteni egy ilyen hosszú átkelőt, vagy azt az időjárási viszonyok mellett, biztonságosan használni.
A világ leghosszabb vasúti hídja, a Tanjang–Kunsan Kínában található, amit több mint 164 kilométeren át, 6,5 milliárd fontnak megfelelő költséggel építettek. Ennek 9 kilométeres szakasza a Yangcheng tó felett halad. A Hongkongot Makaóval összekötő, nemrégiben átadott tengeri híd pedig 55 kilométer hosszú