eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Hongkong-Csuhaj-Makaó híd, a világ leghosszabb tengeri hídja Hongkongban 2018. október 19-én, négy nappal a megnyitása előtt. A három várost a Gyöngy-folyó torkolatvidékén összekötő híd teljes hossza 55 kilométer, ebből a főhíd 23 kilométer, az alagút 6,7 kilométer, és két mesterséges sziget is része a létesítménynek.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Hofford

Gigantikus híd épülhet Európában

Óriási beruházásként, hídat építhetnek a tengeren át, ami Skócia nyugati partját Észak-Írországgal kötné össze.

Boris Johnson brit kormányfő "nagyon érdekes ötletnek", Írország miniszterelnöke Leo Varadkar "megfontolásra érdemesnek" nevezte korábban a Skóciát az ír szigettel összekötő tengeri híd ötletét. A leginkább tartózkodó Nicola Sturgeon, hivatalos tisztsége szerint Skócia első minisztere volt, aki azt mondta, ugyan nem zárkózik el kategorikusan az ötlettől, de úgy gondolja, fontosabb prioritások is vannak annál, minthogy egy kolosszális, rengeteg pénzt felemésztő és műszakilag nem is biztos hogy kivitelezhető vállalkozásba öljék az Egyesült Királyság erőforrásait – írja a BBC-re hivatkozva az Origo.

A skót-északír tengeri híd ötlete egyáltalán nem új keletű. Több mint egy évtizede azzal már előhozakodott egy brit tanácsadó, akkor 3,5 milliárd fontra tették a költségeit. Az egyik változat szerint a híd az északír Torr Head és a skóciai Mull of Kintyre között létesülne. A másik változatban Larne és Portpatrick között. Egy szinten haladnának a közúti járművek, a híd másik szintjén pedig vasút összeköttetést teremtenének meg a két végpont között.

A tíz évvel korábbi számításokhoz képest a Larne-Portpatrick közötti híd költségét minimum 15 milliárd fontra teszik. Ez körülbelül 8000 milliárd forint. A költségek bőven a 20 milliárd font fölé is kúszhatnak, mivel a hidat a Beaufort's Dyke nevű tengerterületen kell megépíteni, és ott rengeteg, II. világháborús, potenciálisan veszélyes hadianyag maradt a víz alatt.

A hídnak legalább 33-35 kilométeres távolságot kellene átfognia, rövidebb változatában is. Sokak szerint az Ír-tengeren képtelenség megépíteni egy ilyen hosszú átkelőt, vagy azt az időjárási viszonyok mellett, biztonságosan használni.

A világ leghosszabb vasúti hídja, a Tanjang–Kunsan Kínában található, amit több mint 164 kilométeren át, 6,5 milliárd fontnak megfelelő költséggel építettek. Ennek 9 kilométeres szakasza a Yangcheng tó felett halad. A Hongkongot Makaóval összekötő, nemrégiben átadott tengeri híd pedig 55 kilométer hosszú

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×