Az új szabályok értelmében minden gépjárművet - köztük a tehergépjárműveket, a buszokat, a kisteherautókat és a városi terepjárókat is - számos biztonsági felszerelésekkel kell ellátni.
Ezek között szerepelnek intelligens sebességszabályozó rendszerek, indításgátló alkoholszonda (alcolock készülék) beszerelésének előkészítése, a járművezető fáradékonyságának és figyelmének nyomon követésére szolgáló figyelmeztető rendszerek, a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszerek, vészfékjelzések és tolatóradar, valamint úgynevezett eseményadat-rögzítők és pontos abroncsnyomás-ellenőrzést lehetővé tevő rendszerek.
A személygépjárművek és a kisteherautók esetében további biztonsági intézkedésekre is szükség lesz. Ilyenek lesznek
a fejlett vészfékező rendszerek, a veszélyhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszerek, és a nagyobb frontális védelmi zóna,
amely a veszélyeztetett úthasználókkal - például gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal - való ütközés során képes mérsékelni a sérüléseket.
Az általános előírások és a jelenlegi rendszerek - például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek és a fejlett vészfékező rendszerek - mellett a tehergépjárműveket és a buszokat olyan módon kell tervezni és gyártani, hogy jelentős mértékben csökkenjenek a jármű körüli holtterek. Olyan fejlett rendszerekkel is fel kell szerelni azokat, amelyek képesek felismerni a jármű közvetlen közelében lévő gyalogosokat és kerékpárosokat.
A rendelet egyedi szabályokat vezethet be a hidrogénüzemű járművek és az automatizált járművek számára is.
A rendelet általában véve előírja az Európai Bizottság számára, hogy a bekövetkező technikai fejlődés figyelembevétele érdekében aktualizálja az új előírásokat.
A rendelkezés egyes elemei esetében az alkalmazást egy később kijelölt időpontban kell megkezdeni, hogy a gépjárműgyártók az új előírásokhoz igazíthassák gyártási folyamataikat - tették hozzá.