eur:
398.38
usd:
367.44
bux:
90438.54
2025. március 24. hétfő Gábor, Karina
Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután az előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Mulugeta Ayene

Sokba kerül a biztosítónak a Boeing katasztrófája

Akár 100-120 millió dollárral is csökkentheti a Munich Re nyereségét az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépének katasztrófája.

Torsten Jeworrek, a világ legnagyobb viszontbiztosítójának igazgatótanácsi tagja elmondta, hogy az összeg három kötelezettségből tevődik össze: az elhunyt utasok örököseinek járó kifizetésekből, az Ethiopian Air-nek a megsemmisült gép után járó kártérítésből, sőt a Boeing is kap pénzt, a típusra szinte az egész világon elrendelt felszállási tilalom következtében felmerülő költségek fedezetére.

A Boeing katasztrófája azonban nem zavarja a biztosító idei kilátásait, a társaság azzal számol, hogy a nettó nyereség 200 millió euróval, mintegy 2,5 milliárd euróra emelkedik.

Az indonéz Lion Air ugyanilyen típusú gépének tavaly októberben bekövetkezett katasztrófája 100 millió euró alatti összegbe került a biztosítónak, és ezt már a tavalyi mérlegben elszámolták.

Címlapról ajánljuk
replaced

Bendarzsevszkij Anton: Oroszország most úgy érzi, az idő neki dolgozik

Nem érdeke most Oroszországnak egy általános tűzszünet, így a jelenleg zajló rijádi tárgyalásokon nem lesz könnyű az amerikaiaknak rávenni Moszkvát olyan kompromisszumra, ami nem az orosz ultimátumot tükrözi. Az egyeztetések várható eredményéről az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatóját, a posztszovjet térség szakértőjét kérdeztük.

"Valaki" csinálhatott volna "valamit" - Heathrow tanulságai

A brit kormány sürgős vizsgálatot indított a trafótűz az ügyében, ami miatt pénteken bezárták Európa legnagyobb repterét. Közben folyik az egymásra mutogatás: az elektromos hálózat vezetése szerint volt elég áram, nem kellett volna leállnia Heathrow-nak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×