Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Ötven méter hosszú sátoralagút az osztrák-magyar határon, a miklóshalmai (Nickelsdorf) határátlépési pontnál 2016. október 30-án. A hegyeshalmi autópálya-átkelő közelében, közvetlenül a határvonalon megépült alagút acél tartóoszlopaira fehér ponyvát húztak, amellyel az osztrák rendőröket védik az időjárás viszontagságaitól ellenőrzések közben.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Négy helyen ismét megnyitják az osztrák határt

Ismét használhatnak négy kisebb határátkelőt az Ausztriába ingázó magyarok.

Burgenland még tavaly ősszel megtiltotta a motorok és személyautók forgalmát a két országot összekötő 60 határátkelő közül 35 helyen, de gyalog, biciklivel, mezőgazdasági járművekkel, de még akár lovon is átjárható maradt a határ. A határ melletti kisebb településen, illetve az átkelők mellett élőket zavarták az autóval ingázó magyarok.

Január 11-én felsőőri látogatásán Magyar Levente külügyi államtitkár találkozott Hans Niessl tartományfőnökkel, és egy kivételével a határátkelők kérdését is tisztázták - írja az autoszektor.hu. A létrejött egyezség értelmében négy helyen ismét átjárhatnak a személyautók a korábban lezárt határátkelőn:

  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Harka
  • Sopronkeresztúr/Deutschkreutz - Nagycenk
  • Miklóshalma/Nickelsdorf - Rajka
  • Pinkakertes/Gaas - Szentpéterfa

Egy ötödik ponton, Farkasdifalva/Neumarkt a.d. Raab és Alsószölnök között pedig megteremtik a lehetőségét a személyautók közlekedésének.

Harka és Sopronnyék/Neckenmarkt esetében egyelőre nem sikerült megegyezni, így ez az átkelő továbbra sem járható autóval. Magyarország fenntartja igényét a Harka mellett található, és korábban jelentős forgalmat bonyolító határátkelő újbóli megnyitására, a többi, eddig vitás esetben pedig a magyar kormány elfogadta Burgenland álláspontját.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×