eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Twitter

Közel 700 repülőt ellenőriznek az USA-ban és Európában

A Southwest Airlines amerikai légitársaság végzetes balesete után az amerikai és az európai légiközlekedési hatóság elrendelte pénteken összesen 680 olyan hajtómű rendkívüli műszaki ellenőrzését, mint amilyennel az érintett Boeing 737-es is fel van szerelve.

Kedden a Southwest New York és Dallas között közlekedő járatán repülő Boeing 737-es hajtűművének egyik ventilátorlapátja letört, és ez hajtóműrobbanást idézett elő. A hajtóműrobbanás nyomáscsökkenést okozott a kabinban 10 ezer méter magasan, és kitört egy ablak. A légnyomáskülönbség egy női utast majdnem kiszippantott az ablakon. Noha sikerült őt visszahúzni, sérüléseibe belehalt. Megsérült a balesetben további hét ember. A gép - amelyen 149 utas és ötfőnyi személyzet utazott - kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában.

Philadelphia, 2018. április 18.
Az ABOURMAN nevű Instagram-felhasználó által közreadott képen szakértők vizsgálják a Southwest Airlines 1380-as járatának felrobbant hajtóművét a Philadelphiai Repülőtéren 2018. április 17-én, miután a gép kényszerleszállást hajtott végre. A New Yorkból a dallasi Love Fieldbe tartó járat hajtóműve repülés közben robbant fel, a gép ablakai betörtek, a balesetben egy ember életét vesztette. (MTI/EPA/Amanda Bourman)
Philadelphia, 2018. április 18. Az ABOURMAN nevű Instagram-felhasználó által közreadott képen szakértők vizsgálják a Southwest Airlines 1380-as járatának felrobbant hajtóművét a Philadelphiai Repülőtéren 2018. április 17-én, miután a gép kényszerleszállást hajtott végre. A New Yorkból a dallasi Love Fieldbe tartó járat hajtóműve repülés közben robbant fel, a gép ablakai betörtek, a balesetben egy ember életét vesztette. (MTI/EPA/Amanda Bourman)

Egyebek között a Boeing 737-esek a francia Safran és az amerikai General Electric közös vállalata (CFM International) által gyártott CFM56-7B típusú hajtóművével vannak felszerelve.

A hajtómű-ellenőrzést azonnal el kell kezdeni, és 20 nap alatt elvégezni a 680 hajtóművön, amelyek közül 350 amerikai légitársaságok gépein található.

2016-ban a Southwest egyik járata a CFM56-7B típusú hajtómű ugyanilyen meghibásodása miatt hajtott végre kényszerleszállást Floridában.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×