Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Ez okozhatta a borzalmas légi szerencsétlenséget

Az első feltevések szerint az irányítótorony és a pilóták közötti kommunikációs zavar okozta az előző napi katmandui légi szerencsétlenséget, amelyben legalább 50 ember vesztette életét és 21 sérült meg - jelentették kedden a hírügynökségek a légiforgalom-megfigyelő liveatc.net honlap által az esettel kapcsolatosan közölt hanganyag alapján.

A katasztrófa a dakkai központú US-Bangla Airlines légitársaság Bombardier Dash Q-400 típusú gépével történt, amely Dakkából szállított utasokat Katmanduba. A gép fedélzetén 67 utas és négyfős legénység tartózkodott. Az egyik pilóta, Abíd Szultán kapitány helyi idő szerint kedd reggel belehalt sérüléseibe - közölte a légitársaság.
    

Az AP amerikai hírügynökség azt jelentette, hogy a liveatc.net által közölt felvétel tanúsága szerint a légiirányító és a pilóta folyamatosan bizonytalankodott amiatt, hogy északról vagy délről közelítse-e meg a leszállópályát.
    

Közben katmandui tisztségviselők és a dakkai központú légitársaság egymást hibáztatják a baleset miatt.
    

A katmandui repülőtér vezérigazgatója hétfőn azt mondta a riportereknek, hogy a pilóta nem követte az irányítótorony utasításait, és rossz irányból közelítette meg a leszállópályát. Ám Imrán Aszif, a US-Bangla Airlines vezetője azt mondta az újságíróknak Dakkában, hogy feltételezésük szerint a katmandui légiforgalmi irányítótorony félrevezette pilótáikat. A nepáli polgári légi közlekedési hatóság később "alaptalannak" nevezte a légitársaság e feltevését.
    

Szultánnal kapcsolatosan Aszif elmondta, hogy korábban a légierő tisztje volt, aki pilótaként több mint 1700 órán keresztül vezette a Bombardier Dash Q-400 típusú gépet, emellett repülőoktatóként is dolgozott a légitársaságnál.
    

A magashegyi Nepálban, benne a katmandui repülőtéren az elmúlt években több légi katasztrófa történt, az elemzők szerint többségük a pilóták tapasztalatlansága, a gépek rossz karbantartása és a légi forgalom szakszerűtlen irányítása miatt.
    

A katmandui repülőtéren zuhant le 2012-ben a Sita Air légitársaság turbólégcsavaros gépe is, amely túrázókat szállított a Mount Everestre. A gépbe beleütközött egy madár, aminek következtében röviddel a felszállás után lezuhant. A balesetben 19-en haltak meg.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 26. 21:40
2025. december 26. 20:15
×
×
×
×