Pozsony és Győr között tíz évvel ezelőtt szüntették meg a közvetlen személyvonat-összeköttetést. Érsek Árpád szlovák közlekedésügyi miniszter azzal indokolta a járat újraindítását, hogy egyre többen ingáznak a határ magyar oldalán fekvő Rajka és a már Szlovákiában található Oroszvár, valamint Pozsony vonalon. A tárcavezető hozzátette, hogy a felújított személyvonat-közlekedés által Budapest irányában is új összeköttetés jön létre.
„Örömmel tölt el, hogy sikerült megvalósítani a határ két oldalát összekötő vonatjárat tervét, mert egyre növekszik a Rajka, Oroszvár és Pozsony közötti utazással kapcsolatos igény. A járat egyúttal lehetővé teszi a Budapest irányába történő közlekedés lehetőségeinek bővítését is, amit bizonyosan szintén pozitívan értékel majd az utazóközönség” – nyilatkozta a tárcavezető.
A Pozsonyligetfalu-Rajka-Győr vonalon a vonatok a közlekedési csúcsforgalom idején, azaz reggel és délután járnak majd a legsűrűbben. Összesen tíz járat közlekedik majd mindkét irányban. A magyar oldalon lévő Hegyeshalomig személyvonatként közlekednek, ami azt jelenti, hogy minden állomáson és megállóhelyen megáll, így a szlovák oldalon Oroszváron és a magyarországi Rajkán is felszállhatnak az utasok. Győrig aztán már gyors vonatként közlekednek tovább, ahol pedig az érkezésüket a Budapestre tartó IC-k, és egyéb vonatok indulásához igazítják.
Bár a járat újraindításáról a tárgyalásokat a szlovák közlekedési tárca kezdeményezte, a Szlovák Államvasutaknak minimális költségébe kerül majd a járat felújítása, hiszen azt a GYSEV magyar-osztrák vasúti közlekedési vállalat vonalainak meghosszabbításával valósítják meg. A Pozsony-Oroszvár-Rajka vonal újraélesztésére azért volt szükség, mert a szlovák fővárosból egyre többen költöznek ki a határ magyar oldalán lévő településekre, ahonnan aztán minden nap ingáznak a városban lévő munkahelyükre.
A vasúti személyszállítás újraindítása a vonalon a Magyarország és Szlovákia között beindított közös infrastrukturális fejlesztéseknek köszönhetően valósul meg.