Egymásnak ellentmondó információk keringtek a sajtóban az eltűnt tengeralattjáró ügyében – hangsúlyozta Kaiser Ference. A legfrissebb hírek szerint tengeralatti szenzorok robbanásszerű zajokat észleltek a térségből. A szakértők úgy vélik, nem robbanás történt, inkább a hajótest összeroppanását érzékelték a készülékek. Tehát valószínűleg úgynevezett összeroppanási mélység alá került a tengeralattjáró, ezt ennél a típusnál 600 méterre becsülik – tette hozzá a szakértő.
Az is lehet, hogy ennél kisebb mélységben történt a hajótest megtörése, hiszen szárnyra kapott az a hír is, hogy az argentin haditengerészet a jármű nagyjavítását egy év helyett öt év alatt végezte el. Ennek során a hajótest kettévágva állt, ami súlyos kockázatot jelent a szerkezet állapotát illetően. Ha nem megfelelően történt a test összeillesztése, akkor a hegesztési varratok mentén szétrepedhetett a hajó.
A legénység tagjai biztos, hogy életüket vesztették – véli a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense. A tengeralattjáró valószínűsíthető összeroppanása következtében gyors halált halhattak. Bár egyelőre csak egy akusztikus jel utal erre, amit más is okozhatott – tette hozzá. Ha a jármű sértetlenül leült a tenger fenekére, akkor az oxigén fogyott el annak teréből, hiszen 17-e óta keresik a hajót, és fedélzeten tartózkodóknak 7 napra elegendő oxigénjük lehetett.
Az eltűnést követően reménykedtek abban, hogy valamilyen műszaki meghibásodásnak köszönhetően a felszínre sodródik a tengeralattjáró. A szakértő szerint ez is kizárható, mivel közel 4 ezer ember, több tucat hajó és majdnem két tucat tengeri felderítő repülőgép keresi a járművet.
A baleset feltételezett helyszínén – a Falkland-szigetek és Argentína között elhelyezkedő területén – nyár eleji időjárás uralkodik, a tengeren 6-12 méteres hullámok emelkednek, és 100-150 km/h-s széllökések nehezítették a kutatást. Napközben 8-10, éjszakánként 2-3 fokos hőmérséklet jellemezte a térséget – hívta fel a figyelmet Kaiser Ferenc.