Az ügyet vizsgáló amerikai Nemzeti Közlekedés-biztonsági Bizottság (NTSB) a napokban publikált egy friss képet arról, hogy milyen közel repült az Air Canada gépe a többi, a gurulóúton a felszálláshoz várakozó gép felett. A fotók tanúsága szerint méterekkel kerülhették csak el a katasztrófát - írta az Airportal.hu.
A kanadai gép pilótái aznap éjszaka véletlenül nem a futópályára, hanem az azzal párhuzamos gurulóútra helyezkedtek és kezdték meg a végső megközelítést. Ott viszont több gép is várakozott felszállásra, a fotók szerint az utolsó pillanatban vették csak észre, hogy rossz helyen akarnak leszállni.
A legfrissebb jelentések szerint a pilóták mindössze 18 méterre voltak a föld felszínétől, amikor újra emelkedni kezdtek.
Az átstartolást követően a pilóták végül egy iskolakör után rendben leszálltak a 28R jelű futópályán. A repülőtér személyzete gurulóút és a leszállópálya kis távolsága miatt a radarokon nem látta pontosan, hogy hol is repül az Air Canada gépe.
A képeken felül látszik a két kifutópálya melletti gurulóút, és rajta a négy repülő, valamint a kép jobb oldalán a leszálláshoz készülő Air Canada gép.
A képek alsó részén ugyanezek a helyzetek látszanak a fényképeken a sötétben.