eur:
411.32
usd:
392.56
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
A történelem legkiterjedtebb csalóhálózatát támogatta London?

A történelem legkiterjedtebb csalóhálózatát támogatta London?

Nagy-Britannia akár kétmilliárd eurós számlát is kaphat Brüsszeltől, miután az EU csalás elleni hivatala kiderítette: a brit hatóságok szemet hunytak egy kiterjedt csalóhálózat felett, amely különösen olcsó kínai áruval árasztotta el Európát - írta a Magyar Idők.

Az Európai Unió csalás elleni hivatala, az OLAF – miután leleplezte

a történelem feltehetően legkiterjedtebb csalóhálózatát

– arra a következtetésre jutott, hogy a hálózat nem virágozhatott volna fel a brit vámhatóság hanyagsága, illetve engedékenysége nélkül - számolt be cikkében a Magyar Idők.

Történt ugyanis, hogy brit kikötőkön keresztül éveken át háborítatlanul

özönlött Európába a kínai textiláru és lábbeli mélyen a gyártási ár alatti értéken,

holott a brit vámhatóságot jó néhányszor figyelmeztették ellenlépések megtételére. Őfelsége adó- és vámhivatala (HMRC) azonban a füle botját sem mozgatta.

A történelem legkiterjedtebb csalóhálózatát támogatta London?

Az OLAF kiszámolta, hogy az ügy hanyag kezelése miatt

az EU mintegy 2 milliárd euró, a kínai dömpingárukra ki nem vetett vámbevételtől esett el.

Az is kiderült, hogy a jól szervezett bűnszövetkezet 3,2 milliárd euró áfabevételtől is megfosztott olyan nagy uniós tagállamokat, mint Franciaország, Németország, Spanyolország és Olaszország.

Annak érdekében, hogy a kárnak legalább egy része megtérüljön, az OLAF azt javasolja az Európai Bizottság költségvetési főigazgatóságának, hogy a brit kormány fizessen be 2 milliárd eurót, mégpedig egyenesen a közös költségvetésbe – írja a Politico hírportál.

Az OLAF nem bocsátkozott találgatásokba a lehetséges indítékot illetően, azaz hogy miért csak minimális vámot vetettek ki a kínai árucikkekre. Hasonló csalási ügyekben járatos szakértők azonban gyanítják, hogy a cél nagyobb kereskedelmi forgalom generálása lehetett olyan rivális kikötőkkel szemben, mint Rotterdam vagy Antwerpen.

A gyanú szerint a britek még dolgoztak is azon, hogy náluk legyen a belépési pont,

ugyanis elérték, hogy a Hamburgba érkező konténerhajók tartalmát Doverbe irányítsák át, még mielőtt az európai vámszervek megszemlélhették volna.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×