eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Vallomást tett a spanyolországi buszbaleset sofőrje

Nem aludt el a volánnál - ezt vallotta az ampostai bíróságon pénteken annak az autóbusznak a vezetője, amelynek tavaly márciusi spanyolországi balesetében 13 külföldi diáklány vesztette életét és 34-en megsérültek, köztük egy magyar egyetemista.

Az ügyet tavaly novemberben már lezárta a bíróság azzal, hogy a sofőr nem felelős a tragédiáért, mivel a nyomozáskor feltárt bizonyítékok szerint minden előírást és szabályt betartott, nem hajtott gyorsan, stabilan vezetett, negatív volt az alkohol- és a drogtesztje, kellően pihent volt, és mobiltelefont sem használt vezetéskor.

Az ügyészség azonban kifogásolta, hogy az eljárás során nem hallgatták meg a sofőrt, így a fellebbezésnek helyt adva, a bíróság elrendelte az ügy folytatását egy új bíróval.

A 62 éves sofőr vallomásában hangsúlyozta: egyáltalán nem volt álmos vezetés közben és nem aludt el a volánnál. Elmondta, hogy nem emlékszik jól a baleset körülményeire, de arra igen, hogy egy adott pillanatban elveszítette az irányítást a jármű hátsó része felett.

Arra is emlékszik, hogy a baleset előtt esett az eső - tette még hozzá.

A férfi vallomását követően szabadon távozhatott a bíróságról.

A diákcsoport 5 buszból álló konvoja március 20-án hajnalban Valenciából Barcelonába tartott, a négy barcelonai egyetemen Erasmus program keretében tanuló, különböző nemzetiségű hallgatókkal, akik előző este részt vettek a Fallas elnevezésű, hagyományos tűzijátékünnepen.

Az AP7-es autópályán reggel hat óra körül, nagyjából az út felénél, a jármű előbb az autópálya jobb, majd bal szélére sodródott, áttörte a szemközti sztrádaszakaszt elválasztó szalagkorlátot, és az oldalára borult. Ezután egy személyautó frontálisan belerohant.

A balesetben 6 ország diákjai vesztették életüket, 7 olasz, 2 német, 1 román, 1 osztrák, 1 francia és 1 üzbegisztáni diáklány. A legfiatalabb halálos áldozat 19 éves, a legidősebb 25 volt.

A nyomozás kizárta a műszaki hibát, a baleset okát nem sikerült megállapítani.

Spanyolországban 2007 óta kötelező bekötni a biztonsági övet az autópályán haladó buszok utasainak, arra a sofőrnek kötelessége figyelmeztetni őket, de nem kérheti számon, ha valaki ennek ellenére mégsem teszi meg.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×