Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Életben maradhat Murszi

Megsemmisítette az egyiptomi fellebbviteli bíróság kedden a Mohamed Murszi volt államfő ellen tavaly hozott halálos ítéletet, amelyet azért róttak ki rá, mert "külföldi fegyveresek" segítségével sokadmagával kitört a börtönből a 2011-es felkelés első napjaiban.

A fellebbviteli bíróság új büntetőeljárást rendelt el a ma már betiltott Muzulmán Testvériség mozgalomhoz tartozó Murszi fegyveres szökésének ügyében.

A bíróság megsemmisítette a bűnperben halálra ítélt öt másik volt mozgalmi vezető büntetését is. Köztük van Mohamed Badíe, aki a Muzulmán Testvériség legfőbb vezetője volt. Szintén érvénytelenítették a perben a mozgalom egyes tagjaira kiszabott, összesen 21 életfogytiglani börtönbüntetést.

A 2011-es felkelés után Murszi demokratikus választásokon lett elnök, de hatalmát sorozatos tömegtüntetések után 2013-ban megdöntötte Abdel Fattáh asz-Szíszi tábornok, aki azóta az ország élén áll.

Murszi azóta börtönben van, és a tavalyi halálbüntetés mellett több perben - köztük kémkedési ügyekben - hosszú börtönbüntetéseket kapott. Ezek közül egy már végleges: októberben egy bíróság helybenhagyta 20 éves börtönbüntetését, amelyet tüntetők 2012-ben történt megölésében való bűnrészességéért kapott.

A fellebbviteli bíróság keddi döntése ellen további jogorvoslatnak nincs helye.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×