Az angol szülők is egyre többet követelnek csemetéiktől: komolyan odafigyelnek arra, hogy a gyerekek elkészítsék házi feladatukat, azok pedig, akik túl sokat dolgoznak, napközibe adják a kicsiket, hogy ott tanárok felügyeletével tanuljanak.
Az iskolákban is egyre kevesebb lehetőség van a játékra, a legfontosabb cél az, hogy teljesítsék tantervet, ennek ellenére - mutatta ki a Cambridge Egyetem kutatása - a diákok nem tudnak többet, mint a korábbi generációk.
Az egyetem egy korábbi kutatásából már kiderült, hogy a tesztrendszer bevezetésétől nem javultak a gyerekek eredményei; olvasási képességeik olyanok, mint az 1950-es években iskolába jártaknak. Nem hozott sikert az iskolák versenyeztetése sem.
A brit kormány mindent megpróbál megtenni annak érdekében, hogy sikeresebbé tegye a közoktatást, a szakértők azonban úgy vélik, hogy az újabb és újabb módszerek, irányelvek bevezetése miatt csak még nagyobb a nyomás a szülőkön és a csemetéken.
A hivatalos irányelvek szerint az 5-7 éves gyerekeknek egy héten egy órán keresztül kellene házi feladattal foglalkozniuk, a 8-9 éveseknek 90 percet, míg a 10-11 esztendősöknek naponta 30-at.