A forgalmi torlódások egyre gyakoribbakká váltak az utóbbi két évben, és ez minden bizonnyal tovább romlik majd, mivel jövő héten megduplázzák a fizető övezet nagyságát.
A londoni főpolgármester aggódik a torlódások miatt, ezért azt fontolgatja, hogy a jelenlegi 8 font (3000 forint) helyett 25 fontot (9500 forint) kelljen majd fizetniük a magas károsanyag-kibocsátási szinttel rendelkező gépjárművek használóinak.
Ez az autók ötödét érintené, és Ken Livingstone reményei szerint a tömegközlekedésre terelné az autósok egy részét.
Eleinte még működött
A dugódíj bevezetése utáni első évben 30 százalékkal csökkent a torlódások száma, de mostanra ez az arány már mindössze 8 százalék. Szakértők a dugók számának további növekedésére számítanak a jövő héttől kezdve, amikor a fizető övezet nyugati irányú kiterjesztésével az itt lakók is hozzájutnak a 90 százalékos kedvezményhez.
Az adatok ugyan azt mutatják, hogy a fizető zónában közlekedő járművek száma tavaly is csökkent, és már 20 százalékkal van a 2002-es érték alatt, mégis alig kevesebb a torlódás, az úthálózat szűkülő kapacitása miatt.
A főpolgármester szerint a vízművek és más közszolgáltató vállalatok okolhatók a dugók miatt, a cégek felújítási munkái miatt ugyanis a korábbinál több utat bontottak fel, és háromszor több időt vesz igénybe a munkák befejezése - igaz, a viktoriánus korabeli vízvezetékek cseréje aligha halogatható.
Dugódíj nélkül megbénulna London belvárosa?
Ken Livingstone ugyanakkor elismerte, hogy az új buszsávok és az új közlekedési lámpák is lassították a forgalmat.
A főpolgármester továbbra is kitart a dugódíj mellett, szerinte enélkül teljesen megbénulna a belváros közlekedése. Az egyik közlekedési szövetség ugyanakkor úgy véli: a díj nélkül sem lenne érdemben több dugó, mivel ha túl sokat késnek, más útvonalat választanak, vagy tömegközlekedésre váltanak az autósok.
Jön a havazás, ezt a hírt szinte el sem tudjuk hinni