Tavaly Kínában 22,6 millió személyautót adtak el, ezek közül 23 százalékos emelkedéssel 18 millió kínai márka volt, a teljes torta 20 százalékán volt kénytelen osztozni Európa, Amerika és más ázsiai márkák.
A legsikeresebb a kínai piacon egyértelműen a BYD több mint 3,5 millió autóval. Hiába csak tavalyelőtt törte meg a Volkswagen évtizedes hegemóniáját, máris óriásit vert a német konkurensre, amely alig több mint 2 millió autót adott el „csupán” - olvasható a Portfolio cikkében.
A dobogó legalsó fokára a Toyota ért fel szintén masszív piaci részesedés-csökkenéssel, a TOP10-es listára még 4 kínai gyártó került fel.
Ugyanez a rangsor 2020-ban így nézett ki: VW (2,6 millió db.), Honda (1,6 millió db.), Toyota (1,54 millió db.), és a legtöbb autót eladó hazai gyártó, a Geely is csak alig több mint 1 millió autót értékesített.
Sokáig lehetne értelmezni a statisztikákat, de jól látszik a tendencia: a kínai modellek eladásai meredeken emelkednek, a német, japán és amerikai modellek piaci része pedig folyamatosan csökken.
A kiállításról szóló cikkben egy képgaléria is található, 123 darab fotóval, akit tehát behatóan érdekel a kínai autópiac, van mit néznie.
A tudósításból az is kiderül, hogy a Magyarországon már ismert kínai márkák mellett (Omoda, Jaecoo, BYD, MG) számos olyan márka is reprezentálta Kína autóiparának erejét, amelyek nálunk még nem ismertek.
Chery, Luxeed, Haval, Exeed, Link&Co, SAIC, Voyah, Roewe, Changan, Avatar, Leapmotor: az egyelőre itthon szinte ismeretlen kínai márkák sorát még sokáig lehetne folytatni - írja a Portfolio.






