Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Érdeklődő kávét kóstol az amerikai Starbucks kávéházlánc kávézójában a budapesti Király utcában a megnyitó napján, 2018. december 4-én.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Rengeteg embert küld el a népszerű kávézólánc

Az amerikai Starbucks Corp., amely a világ legnagyobb kávézóláncának a tulajdonosa, 1100 irodistától válik meg globálisan – áll Brian Niccol vezérigazgató bejelentésében. Az elbocsátások nem érintik a kávézókban dolgozókat, valamint a termelésben, pörkölésben, raktárakban és forgalmazásban foglalkoztatottakat.

A Starbucks vezetése úgy döntött továbbá, hogy nem tölt be többszáz üres állást sem.

A vezérigazgató indoklása szerint az intézkedések egyszerűsítik a vállalati hierarchiát, kiküszöbölik a párhuzamos hatásköröket. Brian Niccol szerint ezek a változtatások a Starbucks jövőbeni sikerének a zálogát jelentik.

Tavaly szeptemberben a Starbucksnak mintegy 16 ezer irodistája volt.

A seattle-i székhelyű Starbucks jelenleg mintegy 40 ezer 200 üzletet üzemeltet a világ 88 piacán, és több mint 360 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A tavaly december végével záródott pénzügyi első negyedévében 9,39 milliárd dollár bevételre tett szert, ami 0,3 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×