Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Lázár János építési és közlekedési miniszter az Építési és Közlekedési Minisztérium plenáris ülésén Esztergomban 2025. február 6-án.MTI/Bodnár Boglárka
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Lázár János több milliárdos fejlesztéseket jelentett be

Az építési és közlekedési miniszter a városvezetéssel közösen vitatta meg Sopron gazdasági fejlesztésének lehetőségeit.

Lázár János elmondta, hogy Sopron kitörési pontja az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése volt, amelynek záró szakaszát tavaly decemberben adták át. Az elmúlt években a csornai szakasz megépítésétől kezdve mintegy 400 milliárd forintot költöttek az út megépítésére. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a következő egy évben mintegy 6 milliárd forintból állami tulajdonban lévő belterületi utakat újítanak fel.

Mint mondta: felújítják a 84-es út mintegy 1,7 kilométeres szakaszát a virágvölgyi körforgalomtól a város határáig 790 millió forint értékben. A Csengery utca közel 2 kilométeres szakaszát 500 millió forintból fejlesztik, megépítik a Balfi út egy kilométeres szakaszát 1,3 milliárd forintból, és fejlesztik a Kisvárkerületet 1,6 milliárd forintból. Mindezek mellett a Fertőrákos és Balf közötti út mintegy 15 kilométeres szakaszát is felújítják 600 millió forintból - mondta, hozzátéve, hogy

a soproni önkormányzat ezen felül saját erőből, 1,9 milliárd forintból további útfelújításokat is végez.

A Fertő tó magyar oldali fejlesztésével kapcsolatban Lázár János azt mondta, hogy Sopron számára is olyan viszonyokat és lehetőségeket kívánnak teremteni, mint ami Burgenlandban van. "Nem a környezet lerombolása a cél" - mondta, leszögezve, hogy a kormány Sopronnal a békés megoldásban érdekelt. Húsvétra szeretnék visszaadni az északi kikötőt a horgászoknak és a vitorlásoknak. Parkolót kell létesíteni a területen, konténereket kihelyezni, és a bejutáshoz szükséges utat megépíteni.

Lázár János elmondta, hogy felkérte Barcza Attilát, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselőjét, hogy az ő vezetésével próbálják összhangba hozni a további fejlesztési tervek kidolgozásához a város és a civil aktivisták elképzeléseit. "Legyen több olyan fórum, több olyan beszélgetés, ahol nyílt vagy zárt körben a lakossággal is együttműködve kialakítanak egy fejlesztési koncepciót" - emelte ki.

Az építési és közlekedési miniszter kitért arra is, hogy a soproni önkormányzat mintegy tíz új autóbusz beszerzését kérte. Közölte: készek megvizsgálni, hogy ez hogyan lehet elektromos vagy alacsony környezeti terhelésű jármű - mondta.

Hozzátette, hogy a következő egy évben ezer új autóbuszt vásárol a MÁV-Volán csoport, ötszázat idén, ötszázat jövőre.

Lázár János beszélt arról is, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. a város legnagyobb adófizetője és munkáltatója. Leszögezte, hogy a vasúttársaság jól végzi a munkáját, így a kormány szeretné, ha a jelenlegi 450 kilométer helyett 1200 kilométernyi pályát üzemeltetne a jövőben.

A miniszter hangsúlyozta, hogy az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése egy kitörési pontja volt a városnak, de szükséges egy olyan iparágat is keresni, amely növeli a város adóbevételét. Egy nagyívű fejlesztési javaslatot szeretnének a miniszterelnök asztalára tenni, ami az ÉKM, a GYSEV, a GYSEV Cargo, a MÁV és a soproni önkormányzat együttműködésén alapszik - mondta.

Hozzátette, hogy a jövőben annak a lehetőségét vizsgálják meg, hogy a GYSEV Cargo szomszédságában lévő, önkormányzati tulajdonú 30 hektáros ipari park hogyan hasznosulhat logisztikai és raktárbázisként, egyfajta átrakó állomásként kelet és nyugat között.

A miniszter a belvárosi műemléki ingatlanokkal kapcsolatban azt mondta: meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a bent lakók hogyan szerezhetnek tulajdont, és hogyan újíthatják fel könnyebben az ingatlanokat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×