Infostart.hu
eur:
387.53
usd:
329.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Novyy Urengoy, Russia - August 21, 2015: Motor car BMW E39 520i is parked at the grass field.
Nyitókép: DarthArt/GettyImages

Döbbenetesen öregednek egyes autók, közöttük sok kedvenc

Nehezen hihető, de ezek az autók idén töltik be a harmincat.

Pörögnek az évek, és sokak által kedvelt "modern" típusok kerülnek a veteránok korába, többek között a BMW E39 is kaphat OT-s rendszámot.

Az idén harmincadik évüket betöltő modellek már a modern világ szülöttei. Anyaghasználat, gyártási mennyiség, technológiai megoldások terén a legtöbb szinte még olyan darab, ami ott áll a murvás kereskedések parkolójában.

Sokáig gyártott, és megbízható darabok, főleg az elődeikhez hasonlítva.

Ezért is megdöbbentő, hogy milyen autókra kerülhet az idei évtől OT-s rendszám - írja a vezess.hu.

Az az autó kaphat oldtimer rendszámot, amelyik betöltötte 30. életévét, vagyis nem kevesebb mint 360 hónapja gyártották.

Emellett pedig fontos az állapota is.

Eredeti állapotának megfelelően megőrzött, vagy megfelelően helyreállított, restaurált állapotú és esztétikailag is megfelelő állapotú autóval érdemes csak megpróbálni az oldtimer vizsgát.

Ezeknek a modelleknek a megfelelő állapotban lévő példányai lehetnek érintettek:

A Mercedes W210-es E-osztály 1995-ben robbant be a piacra, és a formaterve azonnal megosztotta az autós közvéleményt.

Sokan tartják az E39-es 5-öst a valaha volt legjobb BMW-nek. 1995-ben mutatták be, és az autó egyszerre volt sportos, elegáns és hihetetlenül kifinomult.

Ideálisabb autót nem is választhattak volna a Taxi-forgatásokhoz, mint a Peugeot 406. A francia márka akkor frissen, 1995-ben piacra dobott családi modellje a 405 utódjaként és a 407 elődjeként foglal helyet a Peugeot történelmében.

A Renault Mégane első generációja volt az, ami a márka „kocka” időszakából kivezette a francia autógyártót. A szokatlan formák és a változatos karosszériaváltozatok (kabrió, szedán, kombi) révén mindenki megtalálhatta a számára ideális Mégane-t.

A Fiat Barchetta az olasz autógyártás egyik legkülönlegesebb modellje, amely 1995-ben debütált és a Fiat válasza volt a Mazda MX-5 által teremtett roadster-kategória sikerére. A Barchetta vonalai szinte szoborszerűek voltak...

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×