Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: BMW Group

Önvezető módban, sofőr nélkül indulnak útnak a debreceni BMW-k

Az új módszert Dingolfingben tesztelték, most egymás után vezetik be a BMW üzemeiben.

Mint arról az Infostart is beszámolt, elkészültek a debreceni BMW-gyárban a teljesen elektromos Neue Klasse X modell első, sorozatgyártáshoz közeli példányai. Az új SUV sorozatgyártása várhatóan a jövő év végén kezdődik majd meg.

A BMW most bejelentette, hogy az üzemben a legmodernebb önvezető technológiák segítségével, sofőr nélkül közlekedhetnek majd a legyártott kocsik - vette észre a hvg.hu. Az Automated Driving In-Plant technológiát 2022 óta tesztelik a vállalat legnagyobb európai gyárában, Dingolfingben, ahol a megfelelő engedélyeztetést követően most élesben is elstartolt a projekt.

Dingolfingben az 5-ös és 7-es sorozatú BMW-k közlekednek a gyáron belül sofőr nélkül, ezenkívül pedig a lipcsei üzemben készülő Mini Countrymanek és különböző BMW modellek is hasonló módon teszik meg az első útjukat, melynek hossza meghaladja az 1 kilométert.

A Lipcsében gyártott Minik és BMW-k mintegy 90 százaléka sofőr nélkül gurul majd a gyárban, és jövőre a regensburgi, illetve oxfordi üzemeket is felvértezik a különleges önvezető technológiával, azaz a kijelölt autós útvonal mentén kihelyezett szenzorok sorával működő rendszerrel.

(A nyitóképen: önvezető autó közlekedik a BMW dingolfingi gyárában)

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×