eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Pexels.com

A BMW letarolta a magyar autópiac egy fontos részét

Az elektromos autóknál a legnépszerűbb a bajor márka, de mutatjuk a húszas rangsort.

A Datahouse adatai alapján a villanyautosok.hu azt vizsgálta, hogyan változott az elmúlt három évben a magyar villanyautó-flotta, mely márkák és típusok uralják a piacot.

2021 végén még csak 18 823 villanyautó volt hazánkban, ez volt a lakossági és taxis állami támogatások utolsó éve. 2022-ben már nem volt állami segítség, mégis 58 százalékkal, 29 824-re nőtt a hazai villanyautó-flotta. A 11 ezer darabos növekedésből 4700 volt új autó, a többi használtként került az országba.

2023-ban 38 százalékkal 41 182-re nőtt a magyar utakon a tisztán elektromos autók számam, ismét 11 ezer feletti volt tehát a növekedés és ebből 5800 volt az új autó. Két év alatt 118 százalékkal, több mint a duplájára nőtt a hazai elektromos flotta, ami még így is csak az összes magyar személyautó egy százalékát tette ki.

2021-ben még csak 42, egy évvel később már 49, tavaly pedig 54 márka alkotta a hazai villanyflottát, és mostanra már minden ismert márka képviselteti magát. A típusok számánál még szembeötlőbb a növekedés, 103-ról két év alatt 140-re nőtt a számuk.

Csoport Darab Részesedés (%)
1 BMW Csoport 6739 16%
2 Volkswagen Csoport 6355 15%
3 Nissan 6000 15%
4 Hyundai-Kia 5705 14%
5 Tesla 5456 13%
6 Renault Csoport 3762 9%
7 Stellantis 2962 7%
8 Mercedes-Benz 2077 5%
9 Mazda 487 1%
10 Geely 414 1%
11 Ford 310 1%
12 Mitsubishi 210 1%
13 Toyota 161 0%
14 SAIC 159 0%
15 JLR 135 0%
16 Honda 98 0%
17 Bolloré 50 0%
18 BYD 36 0%
19 Nio 13 0%
20 Seres 11 0%

2021-ben a bajorok a harmadik helyen voltak, 2022-ben lépték le a Volkswagen Csoportot és tavaly év végére előzték be a Nissant. A japán céget tavaly már a Volkswagen is beelőzte, pedig használt Leafből érkezett bőven akkor is, de talán itt már számított az e-Golf és az e-up! mellett az újabb, MEB platformos generáció is, amelyből tavaly év végén 2238 elektromos autó futott hazánkban.

A Hyundai-Kia évek óta stabilan őrzi negyedik helyét, de idén fordulhat a kocka, a berobbanó Tesla valószínűleg leelőzi őket, hiszen ma használt import mellett már az újautó-piacon is jól szerepel a cég, jelenleg első hazánkban. A Renault csoport és a Stellantis egyelőre az idei újautó-eladások nagy vesztese a magyar villanyautó-piacon, az európai teljesítményénél jobban szereplő Mercedes-Benz megelőzheti őket 2024 végére.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×