eur:
396.35
usd:
358.88
bux:
71845.61
2024. szeptember 11. szerda Teodóra
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Az autóipar iPhone-jaként hirdették, de a roncstelepen végezte

Ígéretes villanyautónak indult, amelyről azt mondták, hogy forrradalmasíthatja az elektromobilitást, de nagy bukás lett a vége.

Sokszor felmerül az elektromos autók terjedésével kapcsolatos viták során, hogy hol vannak az extrakönnyű, városi használatra szánt, a hajtás előnyeit fenntartható módon kihasználó modellek? Egyszerűnek tűnnek, de ilyen autókat gyártani is óriási feladat, és bár rengeteg kis vállalkozás próbálkozott ilyennel, a legtöbb esetben nem sikerült megugrani a komoly piacra lépéshez szükséges szintet - írja a vezess.hu.

A feladat nagyságát mutatja egy amerikai cég, az ElectraMeccanica sorsa. Pár száz elkészült autóval lehúzták a rolót, az értékesített kocsikat visszavásárolták, a flottát pedig nemrég szúrta ki egy TikTok videós, aki a sivatagi túlélés jegyében bóklászott Arizóna elhagyott helyein, és tért be a Pull-n-Save bontóba.

Az ElectraMeccanica Solo egyszemélyes villanyautói. Forrás: ElectraMeccanica
Az ElectraMeccanica Solo egyszemélyes villanyautói. Forrás: ElectraMeccanica

A független startupként nagy ígéretekkel induló cég a Solo nevű járművel radikális koncepciót valósított meg. Egyszemélyes elektromos járművük modern mopedautó lett volna, mindössze 3 méter hosszú, 1,2 méter széles és 1,2 méter magas volt, egyetlen elektromos motor hajtotta 82 lóerővel. A 17,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorral 160 km-es hatótávolságot ért el, és három-hat óra alatt lehetett feltölteni, az árat 18 000 dollárra lőtték be.

Ideálisnak tűnik a mindennapokra, de a sorozatgyártás már túl nagy falat volt. A gyártás során komoly problémák akadtak: a vásárlók teljesítményvesztésről panaszkodtak, aminek hatására teljes körű visszahívást rendelt el a cég. A probléma forrását nem sikerült megtalálni, így a javítást sem tudták véghezvinni. Az ElectraMeccanica tájékoztatta az ügyfeleket, hogy visszavásárolja tőlük a járműveket, nagyjából 400 darab Solót.

@startupslick #electriccar #automotive ♬ original sound - StartupSlick

Az ElectraMeccanicát végül egy másik EV-startup, a Xos vásárolta fel, amely állítólag elektromos haszongépjárműveket gyárt, de az újraélesztés nem sikerült: a Solók felhalmozva várják, hogy zúzdába kerüljenek, a javításukra nincs esély. Így lesz a fenntartható mobilitás ígéretéből egy szabad szemmel is látható szemétdomb.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 11. 12:37
×
×
×
×