Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Unsplash.com

PwC: ezermilliárd dollár felett a globális reklámbevételek 2026-ban

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az ezermilliárd dollárt – ez derült ki a PwC idén 25. alkalommal elkészített, 53 országra és 13 ágazatra kiterjedő felméréséből. Világszinten továbbra is az Amerikai Egyesült Államok lesz a világ legnagyobb fogyasztási és reklámozási piaca, ahová 2023-ban is a globális kiadások több mint egyharmada áramlott, de gyors növekedést mutat India és Kína is.

"Évek óta elvégezzük ezt a felmérést, pont azért, hogy ezeket a tendenciákat követni tudjuk. Ez egy nagyon nagy, 2800 milliárd dolláros piac, és ennek egy jelentős részét mi, a fogyasztók költjük el" – mondta Kerekes Antal, a PwC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa az InfoRádióban. A szakember elmondta,

előrejelzésük szerint a reklámpiac körülbelül 5 százalékkal fog nőni a következő években 2028-ig, ami azt jelenti, hogy a mostani szinthez képest valamennyire vissza fog esni a növekedés.

Hozzátette, a koronavírus-járvány után tapasztalható volt egy helyreállás, ez indokolhatja ezt az egyedi hatást.

Kiemelte, hogy az átlagos növekedésre vonatkozó előrejelzés az 5 százalék, de a meghatározó piacokon ennél jelentősebb mértékű is előfordulhat. Például az Egyesült Államok, ami talán a legnagyobb, hiszen közel a harmadát fogyasztja a reklámpiacnak, áltag feletti növekedést produkál. De Kínában és Indiában, amelyek szintén óriási piacok, 7-8 százalék körüli növekedés mérhető.

Az olyan feltörekvő piacokon pedig, mint Indonézia és Niger, a növekedés 10 százalék feletti. Mint mondta, ezek 200 milliós népességszám feletti országok, amelyek most kezdenek el ezen a területen jelentősen fejlődni.

Kerekes Antal elárulta, számításaik szerint 2026-ra körülbelül 1000 milliárd dollárra növekszik a reklámpiac mérete.

Ez a teljes entertainment and media 2800 milliárdos iparágnak kicsivel több, mint a harmada.

A reklámbevételek kapcsán elmondta, hogy ezek nagyobb ütemben nőnek, mint maga a piac: itt 6,7 százalékos növekedés mérhető, és a teljes szektor harmadát ezek teszik ki. Hozzátette, ezen a téren megfigyelhető egy érdekes átrendeződés, ugyanis az online reklámbevételek nagyon erőteljes iramban növekednek, míg a hagyományos reklámok bevételei kevésbé.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Most kiderül, mitől olyan boldog nemzet a magyar

Most kiderül, mitől olyan boldog nemzet a magyar

Mennyire érezzük magunkat elégedettnek és kiegyensúlyozottnak 2025-ben? A Pénzcentrum új kutatásában arra keresi a választ, hogy mely tényezők határozzák meg leginkább a hazai lakosság jóllétét és mindennapi hangulatát. De vajon mit jelent ma „jól lenni”, és hogyan mérhető mindez a neurológia, a pszichológia vagy éppen a szociológia szemszögéből? Ha van pár perced, csatlakozz a felméréshez, és segíts feltérképezni, hogyan alakult a magyarok közérzete az elmúlt évben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×