eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Outdoor detail shot with lot of brand new cars in a row
Nyitókép: roibu/Getty Images

Óriási változás jön itthon az új autóknál, megszűnik az alku lehetősége

Több márkánál megszűnnek a központi akciók, eltűnnek a kereskedők kedvezményei, nincs többé egyéni alku – jövőre indul az ügynökös autóértékesítés.

Jövőre elindul az ügynökök általi járműértékesítés Magyarországon is. A szakma által ügynöki modellnek hívott rendszer bevezetését (vagy annak elutasítását) évek óta rendkívül intenzíven vizsgálja gyakorlatilag az összes autógyártó a kontinensen – írja a vezess.hu.

2024-ben több különböző márka összesen hat európai országban elkezdte az ügynöki értékesítést.

Az ügynöki modell lényege annyi, hogy a vevő nem a kereskedőnek fizet, hanem az autógyár adja el az új autót a vásárlónak. Nincs a pénzügyi folyamatban közvetítőként senki (akit eddig kereskedőnek ismertünk), aki elteszi a maga hasznát.

Az új rendszer ellenzői leginkább a kereskedők, akik jelentős befektetésekkel a gyár előírásainak megfelelő külsejű szalonokat építettek és üzemeltetnek akár évtizedek óta, alkalmazottakat fizetnek, hirdetik az általuk értékesített márkák modelljeit, és közben versenyeznek a többiekkel.

Az ügynöki modellt legsötétebbre festők szerint a szalonok egyszerű átadási pontokká silányodnak majd. Vége lesz annak a világnak, hogy besétál az érdeklődő, hosszan elbeszélget az értékesítővel, elmegy tesztvezetésre, aztán a végén alkudozik egy jót, és megnyugtató kedvezménnyel autót vásárol. Ehelyett inkább olyan lesz a folyamat, mint amikor mosógépet vásárolunk. Nem ad majd kedvezményt sem az importőr, sem a márkakereskedő.

Az ügynöki modellben jogilag a gyár adja el az új autót, vagyis ő mondja meg az árát. Ez az ár fix lesz, és egységes az összes ügynöknél, akik jutalékot kapnak. Az ügynököknek nem lesz hozzá joguk, hogy bármilyen módon belenyúljanak az autó árába, hiába szeretné ezt a vásárló. Az adásvételi szerződésről is eltűnnek a kereskedők, maguk a gyárak lesznek rajta eladóként.

Jelenleg Ausztriában, Belgiumban és Hollandiában már az ügynöki modell szerint árul autókat a Stellantis csoport, élénken figyelik és mérik a tapasztalatokat, az ügyfelek elégedettségét. A Stellantishoz tartozik a Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep is.

A BMW-csoport Lengyelországban, Olaszországban és Svédországban kezdte el a Mini márkájának értékesítését az új módszerrel, és hamarosan több, más országban is beindul a rendszer. Először a Minivel, aztán a BMW-vel.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

A 3 éves bérmegállapodást egyszerre tartja ambiciózusnak és a munkavállalók szempontjából kompenzációnak a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége. A munkaadói oldal kigazdálkodhatónak tartja 2025-re az egyszámjegyű minimálbér- és garantált bérminimumemelést, de azt azért jelezték, hogy főleg a kisebb vállalkozásoknál igencsak sok cég szűnt meg az elmúlt 2 évben. Szerintük egyértelműen a kisebb vállalatok voltak ennek az időszaknak a vesztesei. A munkaadói oldalon úgy látják, hogy a magyar piac elsősorban a termelékenység növelésével tudná jobban megtartani a munkaerőt, nem pedig a jelentős minimálbéremeléssel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×