A MÁV tulajdonosi jogait gyakorló minisztérium arra utasította a vasúttársaság illetékeseit, hogy folyamatosan monitorozzák, hol vannak elérhető és tisztességes minőségű használt járművek az európai vagy a nemzetközi piacokon közölte az Építési és Közlekedési minisztérium az RTL Híradóval.
Azt írták: „Ennek köszönhetően már csatasorba álltak az ún. AKIEM-mozdonyok, de ezen a módon
zajlanak előrehaladott tárgyalások a mellékvonalakon bevethető, használt dízeljárművekkel kapcsolatban is”.
A minisztérium szerintük forráshiány van, amit "részben a hazánknak járó, uniós pénzek jogtalan visszatartása, részben pedig a háborús hatások okozzák” – írták a közleményben.
Előzőleg a Közlekedő Tömeg egyesület tette közzé a közérdekű adatigénylésére megkapott adatokat, amelyek szerint a MÁV-Start legkorszerűbb dízelmotorvonatainak számító, de így is több mint 20 éves Desirók harmada nem üzemképes napi forgalomban. A magaspadlós, de klimatizált Uzsgyik 40 százaléka, a már 50 éves M41-es, Csörgő néven közismert dízelmozdonyok több mint fele nem működik.
A civil szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni. A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva ma a vasúttársaság 12%-kal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba adni.