A tájékoztatás szerint a telefonos kincstári szolgáltatást, a TeleKincstárt igénybevevők száma minimálisra csökkent, a számlatulajdonosok mindössze 0,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel.
Hozzátették, hogy a kincstár figyelemmel kíséri az ügyfelek szokásait a szolgáltatásfejlesztések tervezésekor, ezért az online megoldások folyamatos fejlesztése mellett a TeleKincstár szolgáltatásainak egy részét kivezeti.
2024. január 8-tól a TeleKincstár telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nem lehetséges értékpapír-számlára vonatkozó tranzakciós és adatmódosítási megbízásokat leadni,
ugyanakkor információkérésre, tájékozódásra a TeleKincstár a jövőben is változatlanul elérhető marad.
A közlemény szerint 2024-ben tovább fejlesztik és még több kényelmi funkcióval látják el a WebKincstár és MobilKincstár alkalmazásokat.
Ezzel egyidejűleg – a visszaélések esélyének csökkentése és az ügyfelek védelme érdekében – a postai levél és e-mail útján történő tranzakciós vagy adatmódosítási megbízások benyújtására nem lesz lehetőség január 8-tól. A kincstár 79 ügyfélszolgálatán a személyes ügyintézés teljes körűen, zavartalanul történik a jövőben is – írták.