Mindkét gyárban arra hivatkoznak, hogy csökkent a megrendelések mennyisége - írja a telex.hu.
A Continentalban az elmúlt években nagy volt a fluktuáció, az autóipar átalakulása mellett a koronavírus-járvány miatti keresletingadozások miatt is gyakoriak voltak az elbocsátások. 2021-ben vissza is fizettek az államnak 1,7 milliárd forint támogatást, amit korábban a létszám bővítésére kaptak.
Hódmezővásárhelyen a német tulajdonú Villeroy & Boch Magyarország Kft. állapodott meg az Üzemi Tanáccsal és a szakszervezetekkel ötven saját, magyar dolgozója elbocsátásáról. 45-en csoportos létszámleépítés keretében felmondással távoznak, 3 főnek lejár a határozott idejű szerződése, 2 fő pedig közös megegyezéssel távozik.
Korábban fölmondtak a 86 külföldi munkásnak is, akik Indonéziából jöttek dolgozni Vásárhelyre.
Hosszabb távon várhatóan nem maradnak sokan munka nélkül egyik városban sem. A 27 ezer lakosú Makón a tervek szerint az első körben 120 főnek ad munkát a leendő csomagolóanyag-gyártással foglalkozó üzem.
A 44 ezer lakosú Hódmezővásárhelyen az ipari parkban már kijelöltek egy területet annak a japán élelmiszergyártó cégnek, amely üzemet építene a városban. Még nem biztos, de Vásárhelyen remélik, hogy valóban hozzájuk települ a vállalat, amely jó esetben 2028-tól 300 főt foglalkoztat majd.
Fotónk 2015-ben készült.